
Το σκηνικό γύρω από την αγορά των bulkcarriers κλήθηκε να σκιαγραφήσει μεταξύ άλλων σημαντικών πλοιοκτητών, η κ. Sadan Kaptanoğlu, πρόεδρος της BIMCO και Managing Director της HI Kaptanoglu Shipping κατά τη διάρκεια της τρίτης ημέρας διεξαγωγής του 9thCity ofLondon BiennialMeeting στο Λονδίνο.
Η πρόεδρος της BIMCO τοποθετήθηκε για τις πρόσφατες εξελίξεις που διαμορφώνουν το τοπίο στην αγορά ξηρού φορτίου με σχετικό σκεπτικισμό σημειώνοντας ως κύρια συνιστώσα την υπερπροσφορά bulk carriers. «Τα τελευταία δέκα χρόνια η ανάπτυξης της προσφορά bulkers ξεπερνά την αντίστοιχη της ζήτησης με αποτέλεσμα οι ναύλοι να υποχωρούν», σημείωσε η κ. Kaptanoglu.
H ίδια υπογράμμισε το ρόλο της Κίνας για την αγορά εκφράζοντας ανησυχία για το γεγονός ότι κάθε χρόνο ο ασιατικός γίγαντας μειώνει κατά 2% τις εισαγωγές iron ore. Δεν παρέλειψε επίσης να αναφερθεί στα πολύ χαμηλά επίπεδα ανάπτυξης του ΑΕΠ της Κίνας, τα οποία «για μένα είναι ίσως μια νέα νόρμα», όπως σχολίασε χαρακτηριστικά.
Στο γεωπολιτικό μέτωπο η επικεφαλής της HI Kaptanoglu Shipping ανέφερε ότι το επί ίσοις όροις και δίκαιο εμπόριο αποτελεί παράγοντα ανάπτυξης για την παγκόσμια οικονομία. Για τις σινοαμερικανικές σχέσεις η ίδια εκτίμησε ότι «αμφιβάλλω εάν ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας θα επιλυθεί μέχρι τέλους του χρόνου αν και το εύχομαι».
Για την μεγάλη πρόκληση του sulphurcap, η κ. Kaptanoglu σημείωσε ότι είναι συζητήσιμο το κατά πόσο θα επιμεριστεί το κόστος της μετάβασης αυτής σε ναυλωτές και άλλα εμπλεκόμενα με τη ναυτιλία μέρη. Η ίδια χαρακτήρισε το sulphur cap ως μοναδική ευκαιρία για τους ναύλους στα dryτουλάχιστον βραχυπρόθεσμα αλλά επανέλαβε ότι η υπερπροσφορά στην αγορά εξακολουθεί να αποτελεί τροχοπέδη.
Να σημειωθεί ότι τέλος ότι η τριημερίδα (6-8/11) «9thCity ofLondon BiennialMeeting» διεξήχθη με αφορμή τον εορτασμό από τον καθηγητή Κώστα Γραμμένο των 35 χρόνων λειτουργίας του Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών στη Ναυτιλία που προσφέρει το διεθνώς διακεκριμένο Cass Business School.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ