S. Kaptanoğlu: «SOS» για την μείωση της υπερπροσφοράς bulk carriers

S. Kaptanoğlu: «SOS» για την μείωση της υπερπροσφοράς bulk carriers

1211
S. Kaptanoğlu: «SOS» για την μείωση της υπερπροσφοράς bulk carriers

Το σκηνικό γύρω από την αγορά των bulkcarriers κλήθηκε να σκιαγραφήσει μεταξύ άλλων σημαντικών πλοιοκτητών, η κ. Sadan Kaptanoğlu, πρόεδρος της BIMCO και Managing Director της HI Kaptanoglu Shipping κατά τη διάρκεια της τρίτης ημέρας διεξαγωγής του 9thCity ofLondon BiennialMeeting στο Λονδίνο.

Η πρόεδρος της BIMCO τοποθετήθηκε για τις πρόσφατες εξελίξεις που διαμορφώνουν το τοπίο στην αγορά ξηρού φορτίου με σχετικό σκεπτικισμό σημειώνοντας ως κύρια συνιστώσα την υπερπροσφορά bulk carriers. «Τα τελευταία δέκα χρόνια η ανάπτυξης της προσφορά bulkers ξεπερνά την αντίστοιχη της ζήτησης με αποτέλεσμα οι ναύλοι να υποχωρούν», σημείωσε η κ. Kaptanoglu.

H ίδια υπογράμμισε το ρόλο της Κίνας για την αγορά εκφράζοντας ανησυχία για το γεγονός ότι κάθε χρόνο ο ασιατικός γίγαντας μειώνει κατά 2% τις εισαγωγές iron ore. Δεν παρέλειψε επίσης να αναφερθεί στα πολύ χαμηλά επίπεδα ανάπτυξης του ΑΕΠ της Κίνας, τα οποία «για μένα είναι ίσως μια νέα νόρμα», όπως σχολίασε χαρακτηριστικά.

Στο γεωπολιτικό μέτωπο η επικεφαλής της HI Kaptanoglu Shipping ανέφερε ότι το επί ίσοις όροις και δίκαιο εμπόριο αποτελεί παράγοντα ανάπτυξης για την παγκόσμια οικονομία. Για τις σινοαμερικανικές σχέσεις η ίδια εκτίμησε ότι «αμφιβάλλω εάν ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας θα επιλυθεί μέχρι τέλους του χρόνου αν και το εύχομαι».

Για την μεγάλη πρόκληση του sulphurcap, η κ. Kaptanoglu σημείωσε ότι είναι συζητήσιμο το κατά πόσο θα επιμεριστεί το κόστος της μετάβασης αυτής σε ναυλωτές και άλλα εμπλεκόμενα με τη ναυτιλία μέρη. Η ίδια χαρακτήρισε το sulphur cap ως μοναδική ευκαιρία για τους ναύλους στα dryτουλάχιστον βραχυπρόθεσμα αλλά επανέλαβε ότι η υπερπροσφορά στην αγορά εξακολουθεί να αποτελεί τροχοπέδη.

Να σημειωθεί ότι τέλος ότι η τριημερίδα (6-8/11) «9thCity ofLondon BiennialMeeting» διεξήχθη με αφορμή τον εορτασμό από τον καθηγητή Κώστα Γραμμένο των 35 χρόνων λειτουργίας του Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών στη Ναυτιλία που προσφέρει το διεθνώς διακεκριμένο Cass Business School.