
O περιορισμός των κινεζικών εισαγωγών αυστραλιανού άνθρακα είναι πιθανόν να συνεχιστεί και το επόμενο έτος, καθώς το Πεκίνο επιθυμεί να υψώσει «τείχος προστασίας» για τους εγχώριους παραγωγούς και τις τιμές.
Κατά συνέπεια, οι ελπίδες της Καμπέρα για την παύση των (ανεπίσημων) κινεζικών ποσοστώσεων στις εισαγωγές άνθρακα από την Αυστραλία φαίνεται να εξανεμίζονται, καθώς αναλυτές και traders σημειώνουν ότι το Πεκίνο θα ακολουθήσει την ίδια εμπορική πολιτική το προσεχές διάστημα.
Μάλιστα, η άποψη αυτή κύκλων της αγοράς ενισχύθηκε περαιτέρω, καθώς τα σημαντικά λιμάνια των Guangzhou και Fuzhou στα νότια της Κίνας απαγόρευσαν τις αφίξεις άνθρακα την περασμένη εβδομάδα.
Παράλληλα, αναλυτές σημειώνουν ότι οι εισαγωγές άνθρακα έχουν κινηθεί σε υψηλότερα του αναμενομένου επίπεδα φέτος, κάτι το οποίο σημαίνει ότι ο Κινεζικός Δράκος θα επιζητήσει τη μείωσή τους, προκειμένου να προστατευτούν οι εγχώριοι παραγωγοί. Οι ίδιοι προβλέπουν ότι, εάν η Κίνα δεν περιορίσει τις εισαγωγές άνθρακα κατά τους επόμενους δύο μήνες, αυτές θα αγγίξουν τους 340 εκατ. τόνους, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 20%. Φέτος ο ασιατικός γίγαντας εισάγει τις μεγαλύτερες ποσότητες άνθρακα από Μογγολία και Ρωσία.
Να σημειωθεί ότι τόσο το αυστραλιανό δολάριο όσο και οι μετοχές εταιρειών εξόρυξης υποχώρησαν νωρίτερα μέσα στον χρόνο, έπειτα από δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για απαγόρευση των εισαγωγών άνθρακα από σημαντικά λιμάνια της βορειοανατολικής Κίνας.
Πιθανώς η εξέλιξη αυτή να επηρεάσει (όπως ήδη επηρεάζει) τη ρότα που διαγράφουν τα bulkers και μένει να δούμε σε τι βαθμό θα συμβεί αυτό.
Φωτό: Daltroraimundo/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ