
O περιορισμός των κινεζικών εισαγωγών αυστραλιανού άνθρακα είναι πιθανόν να συνεχιστεί και το επόμενο έτος, καθώς το Πεκίνο επιθυμεί να υψώσει «τείχος προστασίας» για τους εγχώριους παραγωγούς και τις τιμές.
Κατά συνέπεια, οι ελπίδες της Καμπέρα για την παύση των (ανεπίσημων) κινεζικών ποσοστώσεων στις εισαγωγές άνθρακα από την Αυστραλία φαίνεται να εξανεμίζονται, καθώς αναλυτές και traders σημειώνουν ότι το Πεκίνο θα ακολουθήσει την ίδια εμπορική πολιτική το προσεχές διάστημα.
Μάλιστα, η άποψη αυτή κύκλων της αγοράς ενισχύθηκε περαιτέρω, καθώς τα σημαντικά λιμάνια των Guangzhou και Fuzhou στα νότια της Κίνας απαγόρευσαν τις αφίξεις άνθρακα την περασμένη εβδομάδα.
Παράλληλα, αναλυτές σημειώνουν ότι οι εισαγωγές άνθρακα έχουν κινηθεί σε υψηλότερα του αναμενομένου επίπεδα φέτος, κάτι το οποίο σημαίνει ότι ο Κινεζικός Δράκος θα επιζητήσει τη μείωσή τους, προκειμένου να προστατευτούν οι εγχώριοι παραγωγοί. Οι ίδιοι προβλέπουν ότι, εάν η Κίνα δεν περιορίσει τις εισαγωγές άνθρακα κατά τους επόμενους δύο μήνες, αυτές θα αγγίξουν τους 340 εκατ. τόνους, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 20%. Φέτος ο ασιατικός γίγαντας εισάγει τις μεγαλύτερες ποσότητες άνθρακα από Μογγολία και Ρωσία.
Να σημειωθεί ότι τόσο το αυστραλιανό δολάριο όσο και οι μετοχές εταιρειών εξόρυξης υποχώρησαν νωρίτερα μέσα στον χρόνο, έπειτα από δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για απαγόρευση των εισαγωγών άνθρακα από σημαντικά λιμάνια της βορειοανατολικής Κίνας.
Πιθανώς η εξέλιξη αυτή να επηρεάσει (όπως ήδη επηρεάζει) τη ρότα που διαγράφουν τα bulkers και μένει να δούμε σε τι βαθμό θα συμβεί αυτό.
Φωτό: Daltroraimundo/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Η πρώτη πτήση της αεροπορικής εταιρίας China Southern Airlines από το Πεκίνο προσγειώθηκε χθες, Πέμπτη, στο διεθνές αεροδρόμιο Hamad International Airport στη Ντόχα σηματοδοτώντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ