
Οι εκτιμήσεις για την πορεία των λειτουργικών εξόδων για τις ναυτιλιακές εταιρείες το 2019 και το 2020 αποτέλεσαν αντικείμενο μελέτης στην πρόσφατη έκθεση της ΒDO.
Ειδικότερα, η BDO εκτιμά ότι τα κόστη ασφάλισης είναι αυτά που θα αυξηθούν με μεγαλύτερο ρυθμό το 2019 και το 2020. Πιο αναλυτικά, τα κόστη για Προστασία και Αποζημίωση (Protection & Indemnity) αναμένεται ότι θα έχουν αυξηθεί κατά 2% το 2019, ενώ και για το 2020 υπολογίζεται ότι θα αυξηθούν επίσης κατά 2%.
Αναφορικά με τα κόστη δεξαμενισμού και επισκευών πλοίων, η BDO αναφέρει ότι τα κόστη της θα εμφανιστούν αυξημένα κατά 1,8% το 2019 και κατά 1,9% το 2020. Παράλληλα, η έρευνα δείχνει ότι τα κατά μέσο όρο κόστη για τα μισθολόγια των ναυτικών προβλέπεται ότι θα αυξηθούν κατά 1,9% το 2019 και 1,8% το 2020.
Το 2019, τα συνολικά λειτουργικά κόστη των bulk carriers, των tankers και των containerships θα παρουσιάσουν αύξηση 2,3%, 2,6% και 3,7% αντίστοιχα, σύμφωνα με την BDO. Για το 2020, το σκηνικό μοιάζει διαφορετικό, με την εταιρεία να προβλέπει ότι τη μεγαλύτερη αύξηση στα λειτουργικά κόστη (3,8%) θα εμφανίσει ο offshore κλάδος, ενώ θα ακολουθήσει αυτός των containerships (3%).
Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι το 25% των συμμετεχόντων στην έρευνα θεωρεί ότι τα κόστη για τη συμμόρφωση στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς είναι αυτά που κατά κύριο λόγο θα αυξήσουν τα συνολικά λειτουργικά κόστη τους επόμενους 12 μήνες.
Με αφορμή τα παραπάνω αποτελέσματα, ο Richard Greiner, Partner, Shipping & Transport της BDO, σχολίασε ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία θα αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις τα επόμενα δύο χρόνια. Ο ίδιος πρόσθεσε μάλιστα ότι τα λειτουργικά κόστη για τις ναυτιλιακές εταιρείες θα παρουσιάσουν σημαντικές μεταβολές, οι οποίες θα προέλθουν από παράγοντες όπως η τιμή του πετρελαίου, οι γεωπολιτικές εντάσεις και το ανθρώπινο δυναμικό.
Φωτό: Nareeta Martin/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ