
Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε επίδειξη ελέγχου καυσαερίων των πλοίων με τη χρήση drone στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στον Πειραιά.
Την 1η Ιανουαρίου 2020, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός θα εφαρμόσει έναν νέο κανονισμό που θα προβλέπει 0,50% παγκόσμιο ανώτατο όριο διοξειδίου του θείου για τα καύσιμα πλοίων. Στο πλαίσιο του νέου παγκόσμιου ανώτατου ορίου, τα πλοία θα πρέπει να χρησιμοποιούν καύσιμα πλοίων με περιεκτικότητα σε θείο που δεν υπερβαίνει το 0,50% έναντι του τρέχοντος ορίου του 3,50%, εκτός εάν χρησιμοποιείται σύστημα καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers), σε μια προσπάθεια μείωσης της ποσότητας οξειδίου του θείου.
Με τη χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών για την παρακολούθηση των εκπομπών των πλοίων, η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να είναι ένας πραγματικός πρωτοπόρος ως μία από τις πρώτες χώρες παγκοσμίως που αξιοποιεί αυτή την τεχνολογία για να ανταποκριθεί στην ανάγκη της υποχρεωτικής υποβολής εκθέσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την επιβολή της νομοθεσίας, ενώ ταυτόχρονα θα υπάρξει εξοικονόμηση πόρων.
Tο drone φέρει αισθητήρα και πετάει με την βοήθεια δυο χειριστών (ένας για την πτήση του drone και ο δεύτερος για τον έλεγχο του αισθητήρα) πάνω από το «σύννεφο» του καυσαερίου του πλοίου και αφού βρεθεί το μέγιστο σημείο, μεταδίδει σε πραγματικό χρόνο τα δεδομένα στο χρήστη. Αυτά τα δεδομένα μαζί με τα στοιχεία του πλοίου για την ταυτοποίηση αποθηκεύονται ενώ υπάρχει η δυνατότητα για απευθείας αποστολή στο ευρωπαϊκό σύστημα αναφοράς Thetis.
Η εταιρία, UAV Icarus Inc, η οποία είναι μια αμερικανική εταιρία με ειδίκευση στις επιθεωρήσεις πλοίων, με την χρήση της τεχνολογίας των drone καθώς επίσης κατέχει την τεχνολογία και την τεχνογνωσία στον έλεγχο ναυτιλιακών καυσαερίων, μέσω της αποκλειστικής συνεργασίας με την Δανέζικη εταιρία Explicit ApS, την μοναδική στο κόσμο εταιρία με πατενταρισμενη τεχνολογία στη μέτρηση των ναυτιλιακών καυσαερίων, με αποδεδειγμένα αποτελέσματα και με μετρήσεις σε πάνω από 2,000 πλοία στη Δανία και επιστημονική συνεργασία με τον ευρωπαϊκό οργανισμό EMSA.
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν η βουλευτής Πειραιώς και νήσων κ. Νόνη Δούνια, ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής κ. Θεόδωρος Κλιάρης, αξιωματικοί και στελέχη του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, εκπρόσωποι από το γενικό χημείο του κράτους, στελέχη του ΟΛΠ, στελέχη ναυτιλιακών εταιριών, η HELMEPA, και στελέχη διεθνών Νηογνωμόνων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ