Οι εμπορευματικές ροές σόγιας «Bατερλό» για τα bulk carriers

Οι εμπορευματικές ροές σόγιας «Bατερλό» για τα bulk carriers

952
Οι εμπορευματικές ροές σόγιας «Bατερλό» για τα bulk carriers

Αναμφισβήτητα,οι διά θαλάσσης εμπορευματικές ροές σόγιας αποτελεί οδηγό για την πορεία της αγοράς των bulk carriers, ενώ τα τελευταία δύο χρόνια βρίσκεται στο επίκεντρο των εκατέρωθεν κυρώσεων Ουάσιγκτον-Πεκίνου.

Στο πλαίσιο αυτό, η BIMCO, με νέα της ανάλυση, επιχειρεί να ρίξει φως στο πώς έχει διαμορφωθεί το σκηνικό γύρω από το διά θαλάσσης εμπόριο σόγιας και πώς αυτό επηρεάζει την αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Οι συνδυασμένες εξαγωγές σόγιας από τη Βραζιλία και τις ΗΠΑ εμφανίζονται μειωμένες κατά 7,8% τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους, καθώς κυρίως η εξαγωγική περίοδος στη Βραζιλία κρίνεται απογοητευτική. Η εξέλιξη αυτή έχει οδηγήσει σε μια ετήσια μείωση κατά 8,5% στη ζήτηση ανά τονομίλι, η οποία προήλθε από τους βασικούς εξαγωγείς σόγιας.

Ωστόσο, τον περασμένο Αύγουστο, οι αμερικανικές εξαγωγές σόγιας ανήλθαν στα υψηλότερα επίπεδα για τον συγκεκριμένο μήνα, αγγίζοντας τους 4,5 εκατ. τόνους, αυξημένες κατά 1,4 εκατ. τόνους σε σχέση με τον Αύγουστο του 2018. H σημαντική αυτή αύξηση αντιστάθμισε εν μέρει τις σημαντικές απώλειες στις αμερικανικές εξαγωγές τους πρώτους επτά μήνες του έτους, ωστόσο δεν κατάφερε να αντισταθμίσει τις σημαντικά μειωμένες εξαγωγές από τη Βραζιλία. Αναμφίβολα, οι εναπομείναντες μήνες του 2019, όπου παραδοσιακά οι αμερικανικές εξαγωγές σόγιας ανέρχονται στο αποκορύφωμά τους, θα καθορίσουν εν πολλοίς την αγορά ξηρού φορτίου.

Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, «οι ακόλουθοι μήνες θα καθορίσουν την έκβαση των διά θαλάσσης εξαγωγών αμερικανικής σόγιας, με τα πρώτα στοιχεία να δείχνουν ότι θα ακολουθήσουν την ίδια πορεία, δηλαδή θα αυξηθούν τον Σεπτέμβριο και θα φτάσουν στο peak τους τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο. Η εξέλιξη αυτή είναι θετική για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, ωστόσο είναι νωρίς για ασφαλή συμπεράσματα».

Σε ό,τι αφορά τις αμερικανικές εξαγωγές προς την Κίνα, τα διαθέσιμα στοιχεία της BIMCO καταδεικνύουν ότι, κατά τους οκτώ πρώτους μήνες του έτους, έχουν ανέλθει στους 13 εκατ. τόνους, αυξημένες σε σχέση με τις εξαγωγές 8,2 εκατ. τόνων καθ’ όλη τη διάρκεια του 2018. Παρά τη σημαντική αυτή αύξηση, υπάρχει αρκετός δρόμος προκειμένου οι ροές αμερικανικής σόγιας προς την Κίνα να φτάσουν στα προ αμερικανικών κυρώσεων επίπεδα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2017 οι αμερικανικές εξαγωγές σόγιας προς την Κίνα άγγιζαν τους 31,7 εκατ. τόνους.

Κατά τον κ. Sand, τα αυξημένα επίπεδα εξαγωγικών ροών σόγιας από τις ΗΠΑ στην Κίνα αποτελούν μεν θετική εξέλιξη για την αγορά των dry, ωστόσο η αβεβαιότητα παραμένει αναφορικά με τις σινο-αμερικανικές σχέσεις.

Αξίζει, τέλος, να αναφερθεί ότι ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας δεν αποτελεί τον μόνο κατασταλτικό παράγοντα για την κατά 11,3% ετήσια μείωση των κινεζικών εισαγωγών σόγιας. Η αφρικανική πανώλη των χοίρων επηρεάζει σημαντικά τις αφίξεις σόγιας στην

Κίνα, διότι, ενώ αυτή που καλλιεργείται εγχώρια προορίζεται για την κάλυψη των διατροφικών αναγκών των Κινέζων, η εισαγόμενη σόγια χρησιμοποιείται ως ζωοτροφή χοίρων. Κατά συνέπεια, καθώς μειώνεται ο αριθμός των χοίρων στην Κίνα, μειώνονται και οι ανάγκες για εισαγωγές σόγιας.

Μένει να δούμε τι επιφυλάσσουν οι εναπομείναντες μήνες έως το τέλος του 2019 για το θαλάσσιο εμπόριο σόγιας.

Φωτό: Stock Snap/Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.