
Σε χαμηλότερα επίπεδα κινήθηκαν τα γερμανικά λιμάνια το 2018 σε σχέση με το 2017, σύμφωνα με την αναθεωρημένη έκθεση της ομοσπονδιακής στατιστικής υπηρεσίας της Γερμανίας Destatis. Συνολικά, μέσω των γερμανικών λιμένων διακινήθηκαν 296,5 εκατ. τόνοι εμπορευμάτων, χαμηλότερα κατά 0,7% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.
Ρωσία (26,4 εκατ. τόνοι), Σουηδία (25,3 εκατ. τόνοι), Κίνα (22 εκατ. τόνοι) και Ηνωμένες Πολιτείες (17,4 εκατ. τόνοι) βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των χωρών από τις οποίες προήλθαν ή στις οποίες προορίζονταν οι μεγαλύτεροι όγκοι εμπορευμάτων των γερμανικών λιμανιών.
Οι λιμένες της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρωζώνης δεν φαίνεται να έχουν ανακάμψει ακόμη από την αρχή της χρηματοοικονομικής κρίσης, καθώς υπολείπονται σε όγκους εμπορευμάτων σε σχέση με το 2008, οπότε και είχαν φτάσει σε επίπεδα 318 εκατ. τόνων.
Σε σύγκριση με τις διά αέρος μεταφορές, μέσω θαλάσσης διακινήθηκαν 58 φορές υψηλότεροι όγκοι εμπορευμάτων σε παγγερμανικό επίπεδο.
Σχεδόν το 40% των εμπορευμάτων που διακινήθηκαν μέσω των λιμένων της Γερμανίας το 2018 προήλθε ή προοριζόταν για χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 1% σε σχέση με το 2017. Ωστόσο, το εμπόριο με το Ηνωμένο Βασίλειο σημείωσε κάμψη κατά 3,9% (16,6 εκατ. τόνοι).
Φωτό: Iris Beiler/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ