
Σημαντικά ερωτήματα για την ενεργειακή ταυτότητα που θα πρέπει να υιοθετήσει η Νορβηγία τις επόμενες δεκαετίες θέτει η Νορβηγίδα δημοσιογράφος Hanne Skartveit στην εφημερίδα Verdens Gang.
Η Skartveit θεωρεί ότι η χώρα θα πρέπει να συνεχίσει να παράγει πετρέλαιο όσο υπάρχει ακόμη ενεργή ζήτηση, ωστόσο την ίδια στιγμή θα πρέπει να βρει από τώρα απαραίτητες πηγές εισροής χρήματος για το μέλλον, όταν δεν θα υφίσταται η αγορά πετρελαίου.
Η Νορβηγίδα δημοσιογράφος διαπιστώνει ότι πολύ εύκολα μπαίνει η ταμπέλα στους υποστηρικτές του πετρελαίου ότι αδιαφορούν για την κλιματική αλλαγή, ενώ αντίστροφα όσοι επιθυμούν την παύση της παραγωγής πετρελαίου συχνά χαρακτηρίζονται ως ονειροπόλοι.
Κοινή πεποίθηση διεθνώς είναι ότι ο πλανήτης βρίσκεται στο μέσο μιας ενεργειακής μετάβασης, όπου οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας σταδιακά θα αντικαταστήσουν τα ορυκτά καύσιμα, όπως το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο. Το ερώτημα είναι πόσο γρήγορα θα συμβεί αυτό και τι μπορεί να γίνει ώστε να συμβεί αρκετά γρήγορα.
Δυτικές χώρες όπως ο Καναδάς, οι ΗΠΑ και η Νορβηγία θα πρέπει να συνεχίσουν να παρέχουν πετρέλαιο και φυσικό αέριο στον υπόλοιπο κόσμο, προκειμένου να αποτελούν το αντίπαλον δέος σε Ρωσία και Σαουδική Αραβία. Το γεγονός ότι πλέον οι ΗΠΑ είναι πετρελαϊκά αυτάρκεις σημαίνει ότι είναι λιγότερο εξαρτώμενες από τη Μέση Ανατολή και επομένως θα μπορούν να εφαρμόσουν μια εξωτερική πολιτική που θα βασίζεται λιγότερο στο πετρέλαιο.
Φωτό: Oeyvind Hagen/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ