
Η Ομάδα «Αφρική, Καραϊβική και Ειρηνικός» (ΑΚΕ) και η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) υπέγραψαν Κοινή Διακήρυξη σχετικά με την Ατζέντα 2030 και τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Η Ομάδα ΑΚΕ αποτελεί μια ομάδα χωρών που δημιουργήθηκε το 1975, με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη και τον περιορισμό της φτώχειας μεταξύ των μελών της. Το 2000, η Ομάδα ΑΚΕ (με εξαίρεση την Κούβα) υπέγραψε με την ΕΕ τη Συμφωνία του Κοτονού, την πληρέστερη εταιρική συμφωνία μεταξύ της ΕΕ και των αναπτυσσόμενων χωρών, η οποία παρέχει το πλαίσιο συνεργασίας για την ανάπτυξη και τις συναλλαγές, καθώς και την πολιτική διάσταση. Απώτερος στόχος της συμφωνίας είναι η εξάλειψη της φτώχειας στις χώρες ΑΚΕ.
Η Κοινή Διακήρυξη επανεπιβεβαιώνει ότι η Ατζέντα 2030 αποτελεί ένα φιλόδοξο σχέδιο δράσης, προκειμένου να εξαλειφθεί η φτώχεια και να επιτευχθεί βιώσιμη ανάπτυξη σε οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό επίπεδο.
Με βασική αρχή και σύνθημα «Κανείς δεν μένει πίσω», τέθηκαν οι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ), οι οποίοι είναι παγκόσμιοι και αδιαίρετοι και με σαφή δέσμευση για τις μελλοντικές γενιές. Υπογραμμίζοντας την ανάγκη να είναι ενωμένοι, η ΑΚΕ και η ΕΕ θα εργαστούν για την επιτυχή εκτέλεση των ΣΒΑ έως το 2030.
Σε αναγνώριση της σύνδεσης ανάμεσα στη βιώσιμη ανάπτυξη και τη δράση για την κλιματική αλλαγή, η Διακήρυξη επαναλαμβάνει τη σαφή δέσμευση των μελών στη Συμφωνία του Παρισιού και δίνει έμφαση στην ένταση των προσπαθειών προκειμένου να επιταχυνθεί η υλοποίηση των ΣΒΑ και να επιτευχθούν χωρίς παρεκκλίσεις οι στόχοι τόσο της Συμφωνίας του Παρισιού όσο και της Ατζέντας 2030.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ