
Oι εξαγωγές αργού πετρελαίου του Ιράκ παρουσιάζουν σημαντική αύξηση μέχρι στιγμής τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με στοιχεία του IHS Markit Commodities at Sea. Πιο συγκεκριμένα, ο όγκος των αποστολών αυτών πετρελαίου ξεπερνά τα 3,7 εκατ. βαρέλια/ημέρα.
Αναφορικά με τις εξαγωγές προς την Κίνα, παρουσιάζουν μηνιαία αύξηση από τον Ιούνιο και τον Σεπτέμβριο και κινούνται πάνω από το 1 εκατ. βαρέλια/ημέρα, γεγονός που έχει να συμβεί από τον περασμένο Φεβρουάριο. Μάλιστα παρά τις σημαντικές γεωπολιτικές εντάσεις στην Μέση Ανατολή, το Ιράκ παρουσιάζει ισχυρή παραγωγική ικανότητα, η οποία τον Αύγουστο άγγιξε τα 4,97 εκατ. βαρέλια/ημέρα, σκορπώντας χαμόγελα αισιοδοξίας για τη δυναμική των πεδίων εξόρυξης δημοσίου συμφέροντος.
Στο μεταξύ αξιωματούχοι τόσο της SOMO όσο και της Saudi Aramco, διέψευσαν τα δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για αίτημα της Σ. Αραβίας προς το Ιράκ για την προμήθεια πετρελαίου προς ενίσχυση των εγχώριών διυλιστηρίων. Πάντως μετά τις επιθέσεις με drone σε εγκαταστάσεις της Saudi Aramco, η κορυφαία πετρελαιοπαραγωγός χώρα του κόσμου έχει ανακτήσει την παραγωγική της ικανότητα όπως σας ενημέρωσαν σχετικά τα ΝΧ.
Παράλληλα η Βαγδάτη βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Άγκυρα για την κατασκευή αγωγού που θα μεταφέρει πετρέλαιο από το πεδίο Kirkuk στα σύνορα με την Τουρκία. Σε δήλωσή του ο Ιρακινός υπουργός Πετρελαίου ανέφερε ότι οι εργασίες για τον εν λόγω αγωγό θα ξεκινήσουν το 2020. Οι υφιστάμενες ροές πετρελαίου από το καταταλαιπωρημένο πεδίο Kirkuk προς το τουρκικό λιμάνι Ceyhan στη Μεσόγειο μετά βίας αγγίζουν τα 150.000 βαρέλια/ημέρα. Αναμφίβολα το Ιράκ προσβλέπει στο να αυξήσει τις εξαγωγές του προς τη Μεσόγειο προκειμένου να διαφοροποιήσει τις δραστηριότητες και να κάνει άνοιγμα προς τις διεθνείς αγορές.
Τέλος η Κίνα φαίνεται πως δεν αφήνει ασυγκίνητη τη Βαγδάτη, η οποία έχει προσεγγίσει κινεζικές εταιρείες για τη συμμετοχή τους στο South Iraq Integrated Project (SIIP), όπως αναφέρουν διεθνή ΜΜΕ.
Φωτό: Haider Al Assade/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ