
Πανέμορφα τοπία, ιστορικοί και αρχαιολογικοί θησαυροί, πλούσια ναυτική παράδοση, χρυσές παραλίες, γραφικά χωριά, μεσογειακή κουζίνα: πρόκειται για την ελληνική ενδοχώρα και τα νησιά διάσπαρτα στο Αιγαίο και στο Ιόνιο, τα οποία γίνονται άξιοι πρεσβευτές του μοναδικού ελληνικού χρώματος.
Πίσω όμως από αυτό το ειδυλλιακό τοπίο κρύβονται και κάποιες σκοτεινές πτυχές. Το 2019, οδεύοντας πλέον προς το τέλος του, αποτέλεσε έτος προκλήσεων για τον ελληνικό τουρισμό. Η αγορά της Τουρκίας, που ύστερα από τρία «χλιαρά» χρόνια φαίνεται να βρίσκει ξανά τα πατήματά της, καθώς και οι αγορές χωρών της νότιας Μεσογείου, όπως η Αίγυπτος και το Μαρόκο, έχουν να επιδείξουν εξίσου ενδιαφέροντα τουριστικά θέλγητρα με ανταγωνιστικές τιμές.
O τουρισμός παραμένει αναμφισβήτητα ένα από τα δυνατά χαρτιά της ελληνικής οικονομίας. Ωστόσο, τα διαδοχικά ρεκόρ των αφίξεων τα τελευταία χρόνια δεν συνοδεύονται από την αντίστοιχη αύξηση της μέσης δαπάνης, γεγονός που θα έπρεπε να μας προβληματίσει. Παράλληλα, το επερχόμενο Brexit και η πρόσφατη κατάρρευση της Thomas Cook αλλάζουν ριζικά τα μέχρι πρότινος δεδομένα, απομακρύνοντας τους Βρετανούς τουρίστες, που αποτελούν, μαζί με τους Γερμανούς, το σημαντικότερο τουριστικό κοινό της χώρας μας.
Σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη, οι τουρίστες από όλο τον κόσμο έχουν αυξηθεί από 25 εκατομμύρια τη δεκαετία του 1950 σε σχεδόν 1,3 δισεκατομμύρια σήμερα. Ομοίως, τα έσοδα από τουριστικούς προορισμούς από όλο τον κόσμο αυξήθηκαν από 2 δισεκατομμύρια δολάρια τη δεκαετία του 1950 σε 1.260 τρισεκατομμύρια το 2015. Ο κλάδος συνεισφέρει επίσης περίπου το 10% του παγκόσμιου ΑΕΠ και 1 στις 10 θέσεις εργασίας παγκοσμίως.
Σήμερα, 27 Σεπτεμβρίου, με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού, η είσοδος στο Μουσείο της Ακρόπολης θα είναι ελεύθερη από τις 17.00 έως τις 22.00, ενώ το Υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ διοργανώνουν εκδήλωση στην πλατεία Συντάγματος από τις 17.00 έως τις 20.00.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ