
Πανέμορφα τοπία, ιστορικοί και αρχαιολογικοί θησαυροί, πλούσια ναυτική παράδοση, χρυσές παραλίες, γραφικά χωριά, μεσογειακή κουζίνα: πρόκειται για την ελληνική ενδοχώρα και τα νησιά διάσπαρτα στο Αιγαίο και στο Ιόνιο, τα οποία γίνονται άξιοι πρεσβευτές του μοναδικού ελληνικού χρώματος.
Πίσω όμως από αυτό το ειδυλλιακό τοπίο κρύβονται και κάποιες σκοτεινές πτυχές. Το 2019, οδεύοντας πλέον προς το τέλος του, αποτέλεσε έτος προκλήσεων για τον ελληνικό τουρισμό. Η αγορά της Τουρκίας, που ύστερα από τρία «χλιαρά» χρόνια φαίνεται να βρίσκει ξανά τα πατήματά της, καθώς και οι αγορές χωρών της νότιας Μεσογείου, όπως η Αίγυπτος και το Μαρόκο, έχουν να επιδείξουν εξίσου ενδιαφέροντα τουριστικά θέλγητρα με ανταγωνιστικές τιμές.
O τουρισμός παραμένει αναμφισβήτητα ένα από τα δυνατά χαρτιά της ελληνικής οικονομίας. Ωστόσο, τα διαδοχικά ρεκόρ των αφίξεων τα τελευταία χρόνια δεν συνοδεύονται από την αντίστοιχη αύξηση της μέσης δαπάνης, γεγονός που θα έπρεπε να μας προβληματίσει. Παράλληλα, το επερχόμενο Brexit και η πρόσφατη κατάρρευση της Thomas Cook αλλάζουν ριζικά τα μέχρι πρότινος δεδομένα, απομακρύνοντας τους Βρετανούς τουρίστες, που αποτελούν, μαζί με τους Γερμανούς, το σημαντικότερο τουριστικό κοινό της χώρας μας.
Σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη, οι τουρίστες από όλο τον κόσμο έχουν αυξηθεί από 25 εκατομμύρια τη δεκαετία του 1950 σε σχεδόν 1,3 δισεκατομμύρια σήμερα. Ομοίως, τα έσοδα από τουριστικούς προορισμούς από όλο τον κόσμο αυξήθηκαν από 2 δισεκατομμύρια δολάρια τη δεκαετία του 1950 σε 1.260 τρισεκατομμύρια το 2015. Ο κλάδος συνεισφέρει επίσης περίπου το 10% του παγκόσμιου ΑΕΠ και 1 στις 10 θέσεις εργασίας παγκοσμίως.
Σήμερα, 27 Σεπτεμβρίου, με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού, η είσοδος στο Μουσείο της Ακρόπολης θα είναι ελεύθερη από τις 17.00 έως τις 22.00, ενώ το Υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ διοργανώνουν εκδήλωση στην πλατεία Συντάγματος από τις 17.00 έως τις 20.00.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ