
Σωστικά συνεργεία κατάφεραν χθες Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου να απελευθερώσουν το τέταρτο και τελευταίο μέλος του πληρώματος νοτιοκορεάτικου φορτηγού πλοίου που είχε παγιδευτεί όταν το σκάφος έγειρε στο πλάι, στα ανοικτά της Πολιτείας της Τζόρτζιας, ανακοίνωσε η ακτοφυλακή των ΗΠΑ. Τα σωστικά συνεργεία άνοιξαν σταδιακά, χρησιμοποιώντας τρυπάνια, διόδους στο τεράστιο κύτος του Golden Ray, μήκους 200 μέτρων, που ήταν φορτωμένο αυτοκίνητα, ώστε πρώτα να μπορέσουν να δώσουν στους παγιδευμένους ναυτικούς νερό και τροφή και κατόπιν να τους βγάλουν, εξήγησε η αμερικανική ακτοφυλακή.
Το τελευταίο μέλος του πληρώματος βγήκε από τη οπή που διανοίχθηκε γύρω στις 18:00 χθες Δευτέρα (ώρα ανατολικής ακτής των ΗΠΑ· 01:00 της Τρίτης ώρα Ελλάδας). Ο άνδρας ήταν σε θέση, παρά τη δοκιμασία, να σταθεί όρθιος πάνω στο κύτος καθώς μέλη των σωστικών συνεργείων του προσέφεραν βοήθεια, όπως καταγράφηκε σε βίντεο της αμερικανικής ακτοφυλακής που αναρτήθηκε στη ροή της στον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης Twitter. Το τελευταίο μέλος του πληρώματος που διασώθηκε είχε παγιδευτεί πίσω από υαλοπίνακα στην αίθουσα ελέγχου της μηχανής. Ήταν το μόνο στο οποίο δεν κατορθώθηκε να προσφερθεί ούτε νερό, ούτε τροφή πριν εντέλει τα σωστικά συνεργεία ολοκληρώσουν τη διάτρηση του κύτους και βγάλουν έξω τον ναυτικό, 35 ώρες αφότου άρχισε η δοκιμασία αυτή.
Η θερμοκρασία στο εξωτερικό του πλοίου την ώρα της επιχείρησης είχε φθάσει τους 49 ° Κελσίου και ο πλοίαρχος Τζον Ριντ της ακτοφυλακής τόνισε σε δημοσιογράφους πως ήταν βέβαιος ότι επικρατούσε ακόμη υψηλότερη θερμοκρασία μέσα στο σκάφος.Ερωτηθείς για την κατάσταση των υπολοίπων τριών ναυτικών, που διασώθηκαν νωρίτερα, ο Ριντ είπε πως οι δύο ήταν σε θέση να βαδίσουν και να ανέβουν σε ρυμουλκό. Και οι τρεις διακομίστηκαν σε νοσοκομείο. Ο πλοίαρχος απέφυγε να κάνει οποιαδήποτε εκτίμηση για τα αίτια του ατυχήματος. Οι επιχειρήσεις στρέφονται τώρα στην απορρύπανση και την περιβαλλοντική προστασία, την ανάκτηση του πλοίου και την αποκατάσταση της θαλάσσιας εμπορικής οδού, σύμφωνα με την αμερικανική ακτοφυλακή.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ