
Οι πιλότοι της British Airways άρχισαν σήμερα (Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου) 48ωρη απεργία, την πρώτη στην ιστορία της εταιρείας, μεσούσης της διένεξης με τη διεύθυνσή της για τους μισθούς, καθηλώνοντας σχεδόν το 100% των αεροσκαφών στο έδαφος και προκαλώντας προβλήματα σε δεκάδες χιλιάδες ταξιδιώτες.
«Εάν έχετε κλείσει εισιτήριο σε κάποια πτήση μας αυτές τις ημερομηνίες, είναι πιθανόν ότι δεν θα μπορέσετε να ταξιδέψετε όπως προβλεπόταν, εξαιτίας της απεργίας», προειδοποίησε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της χθες το πρωί. Παρότρυνε τους επιβάτες οι πτήσεις των οποίων θα ακυρωθούν να μην πάνε στα αεροδρόμια. Η BA, μέλος του ομίλου IAG πρότεινε στους πελάτες της είτε να της ζητήσουν την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου, ή να κλείσουν θέση σε πτήσεις που θα γίνουν σε διαφορετικές ημερομηνίες.
«Συνεχίζουμε να είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε εποικοδομητικές συζητήσεις με το συνδικάτο BALPA (…) χωρίς όρους και προαπαιτούμενα», διαβεβαίωσε η διεύθυνση της εταιρείας σε ανακοίνωσή της. Ανέφερε ότι πρότεινε αύξηση μισθών 11,5% σε μια τριετία, προσφορά που χαρακτήρισε «δίκαιη», αλλά οι εκπρόσωποι των χειριστών απέρριψαν.
Κατά το BALPA, τα πληρώματα έκαναν «θυσίες» τα τελευταία χρόνια και πρέπει να τους δοθεί μέρος των καλών αποτελεσμάτων χρήσης και των κερδών που καταγράφει η εταιρεία.
Κάθε «ημέρα απεργίας θα στοιχίσει στην BA, σύμφωνα με τους δικούς μας υπολογισμούς, 40 εκατομμύρια λίρες (44 εκατ. ευρώ)», ανέφερε το συνδικάτο μέσω Twitter, σημειώνοντας ότι η διαφορά ανάμεσα σε αυτό που ζητούν οι πιλότοι και αυτό που προσέφερε η διεύθυνση της BA ανερχόταν συνολικά σε 5 εκατομμύρια λίρες. «Γιατί [η διεύθυνση] δεν συνεργάζεται μαζί μας για να βάλουμε τέλος σε αυτή τη διένεξη;» διερωτήθηκε το BALPA.
Το συνδικάτο ανέφερε ότι «έκανε μια πρόταση στη διεύθυνση της BA την περασμένη Τετάρτη που θα μπορούσε να επιτρέψει να ακυρωθούν οι απεργίες της Δευτέρας και της Τρίτης» αλλά «η BA δεν απάντησε».
Φωτό: Cedarjet201/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ