
Τα 4 χρόνια λειτουργίας του έκλεισε πριν μερικές εβδομάδες το νέο Κανάλι του Σουέζ, το οποίο εγκαινιάστηκε στις 6 Αυγούστου 2015, με την αιγυπτιακή κυβέρνηση να διοργανώνει μια μεγάλη γιορτή για το σημαντικό αυτό πέρασμα παγκοσμίου βεληνεκούς και σημαντικότητας, παρουσία του Αιγύπτιου Προέδρου Αμπντελ Φατάχ αλ Σίσι.
Το οικονομικό έτος 2018/2019 τα έσοδα για την εταιρεία που διαχειρίζεται το Κανάλι του Σουέζ έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ τα 5,9 δις δολάρια, αυξημένα κατά 5,4% ή 300 εκατ. δολάρια σε απόλυτους αριθμούς. Από το Κανάλι διήλθαν 70.679 πλοία μεταφέροντας 4.268 δις τόνους εμπορευμάτων.
Οι επενδύσεις που έχουν γίνει ως τώρα φτάνουν τα 25 δις δολάρια σε 192 έργα, εντός της οικονομικής ζώνης του Καναλιού του Σουέζ, ενώ για τα επόμενα 15 χρόνια προγραμματίζονται νέες επενδύσεις που θα αγγίξουν τα 55 δις δολάρια, δημιουργώντας ένα εκατομμύριο νέες θέσεις απασχόλησης. Μεταξύ άλλων, έχουν ήδη κατασκευαστεί 5 πλωτές γέφυρες και 4 τούνελ που συνδέουν τις δύο όχθες του Καναλιού, δημιουργώντας νέα δεδομένα στην αστική ανάπτυξη της περιοχής.
Ένας από τους κύριους στόχους για τα επόμενα χρόνια είναι η μείωση των ωρών διέλευσης στις ώρες από 22 ώρες που ισχύει τώρα μέσω των διπλών διαδρομών, αλλά και η ενίσχυση των υφιστάμενων υποδομών ώστε να μπορούν να διέρχονται ακόμα μεγαλύτερα πλοία, λαμβάνοντας υπόψιν και τη δυναμικής της παγκόσμιας οικονομίας για τις επόμενες δεκαετίες.
Όπως έχει ήδη αναφερθεί και από τα ΝΧ, κατά το περασμένο έτος το Κανάλι έφτασε στον ανώτερο ως τώρα αριθμό των περισσότερων πλοίων – 81 – που διήλθαν σε μία μόνο μέρα, με συνολική χωρητικότητα τα 6,1 εκατ. τόνους. Μάλιστα, προ λίγων ημερών διήλθε από το Σουέζ το μεγαλύτερο containership του κόσμου, το MSC Gülsün.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με ανακοίνωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ