
Η Κίνα σκοπεύει να περιορίσει την εξάρτησή της από τις εισαγωγές φυσικού αερίου, προωθώντας επενδυτικά σχέδια εξόρυξης σχιστολιθικού αερίου, εν μέσω συνεχιζόμενης εμπορικής διένεξης με τις ΗΠΑ.
Άρθρο του πρακτορείου Reuters, επισημαίνει ότι η διαμάχη του Πεκίνου με την Ουάσινγκτον έχει προκαλέσει τριγμούς στην κινεζική οικονομία, προκαλώντας περιορισμό του ρυθμού αύξησης της ζήτησης φυσικού αερίου. Πλέον το Πεκίνο ωθείται σχεδόν στη χρηματοδότηση σχεδίων αύξησης της εγχώριας παράγωγης σχιστολιθικού αερίου, προκειμένου να περιοριστούν οι εισαγωγές από το εξωτερικό.
Η αύξηση της κατανάλωσης φυσικού αερίου θα φτάσει για φέτος το 10% στα 310 δις κ.μ. (bcm) και θα αυξάνεται διαρκώς έως και το 2050. Ωστόσο, η αύξηση για το 2018 είχε φτάσει σε σημαντικότερα υψηλότερα επίπεδα ήτοι σε ποσοστό 17,5%. Παρά την επιβολή δασμών στις εισαγωγές LNG από τις ΗΠΑ πέρυσι, η Κίνα παραμένει ο 2ος μεγαλύτερος αγοραστής φυσικού αερίου παγκοσμίως.
Ήδη προωθούνται σχέδια εξόρυξης στις περιοχές της επαρχίας Σιτσουάν της νοτιοδυτικής Κίνας, καθώς έρευνες κάνουν λόγο για κοιτάσματα που θα μπορούσαν να καλύψουν το 1/3 της εγχώριας ζήτησης.
Έκθεση αναφέρει ότι η Κίνα θα μπορούσε να παράγει έως και 280 bcm σχιστολιθικού αερίου ως το 2035, ήτοι το 23% της συνολικής παραγωγής φυσικού αερίου. Το 2018 η παραγωγή σχιστολιθικού αερίου έφτασε τα 10,9 bcm, λιγότερο από το 7% της συνολικής παραγωγής αερίου (161 bcm).
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (INTERMEPA) ανακοίνωσε τα αποτελέσματα των εκλογών της Εκτελεστικής Επιτροπής που πραγματοποιήθηκαν την 29η Ιουλίου 2025: Η κα Σεμίραμις…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ είπε σήμερα πως έδωσε εντολή σε δύο πυρηνικά υποβρύχια να πάρουν θέση σε περιοχές κοντά στη Ρωσία, ως…
Τουλάχιστον δύο πλοία φορτωμένα με ρωσικό πετρέλαιο με προορισμό τα διυλιστήρια στην Ινδία έχουν εκτραπεί προς άλλους προορισμούς μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ,…
Την παραλαβή ενός Kamsarmax bulk carrier, του «MV CYMONA OCEAN», από τα ναυπηγεία της Oshima ανακοίνωσε η Alassia NewShips Management, συμφερόντων του κ. Νικόλα…
Σταθερός στο 2% παρέμεινε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ευρωζώνη τον Ιούλιο, σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση της Eurostat. Στην Ελλάδα εκτιμάται ότι αυξήθηκε στο…
Τάσεις σταθεροποίησης καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, καθώς οι καθοδικές πιέσεις στους spot ναύλους φαίνεται να αποκλιμακώνονται, παρά την οριακή εβδομαδιαία πτώση. Συγκεκριμένα, ο…
Το παρατεταμένο κύμα καύσωνα που σαρώνει την Ευρώπη «ροκανίζει» τα αποθέματα φυσικού αερίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), τα οποία έχουν υποχωρήσει σε χαμηλό πενταετίας…
Η CMA CGM, ο γαλλικός κολοσσός των μεταφορών, αποτελεί τον νέο επενδυτή στη νεοφυή επιχείρηση Hycamite TCD Technologies Ltd. Η Hycamite, που δραστηριοποιείται στις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ