
Για σχεδόν 50 χρόνια, η Greenpeace έχει να παρουσιάσει ένα σημαντικό και ενίοτε παρεξηγημένο από τα ΜΜΕ έργο.
Με πλήθος εκστρατειών και δράσεων, στοχεύει στην παρεμπόδιση των πυρηνικών δοκιμών στον Ειρηνικό, ερευνά τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην Αρκτική και εργάζεται για την παύση της μεταφοράς ξυλείας από τον Αμαζόνιο. Ταυτόχρονα συνεργάζεται με τις τοπικές αρχές για τη σύλληψη παράνομων αλιευτών στη Δυτική Αφρική και παρέχει ανθρωπιστική βοήθεια σε πληθυσμούς που καταστράφηκαν από ακραίες καιρικές συνθήκες.
Σε αυτό το έργο, τα ειδικής κατασκευής πλοιάρια της οργάνωσης παίζουν έναν πολύ σημαντικό ρόλο. Τα ναυτολογημένα πληρώματα τους προέρχονται από όλο τον κόσμο και περνούν μεγάλα χρονικά διαστήματα μακριά από την πατρίδα τους. Βρίσκονται στην «πρώτη γραμμή», εκεί όπου έχει συντελεστεί ή επίκειται μια σοβαρή περιβαλλοντική καταστροφή.
Συχνά παρουσιάζεται στα ΜΜΕ το παγοθραυστικό Sunrise, το οποίο αποτελεί μέρος του στόλου της Greenpeace από το 1995, όταν έκανε το πρώτο του ταξίδι στη Βόρεια Θάλασσα για να καταγράψει τη ρύπανση της θάλασσας από πετρέλαιο. Από τότε, έχει ταξιδέψει σε ολόκληρο τον πλανήτη, από το Κονγκό μέχρι τον Αμαζόνιο και πιο πρόσφατα σε μια τριήμερη εκστρατεία στην Ανταρκτική για τη διεξαγωγή επιστημονικής έρευνας για τη βιοποικιλότητα στην περιοχή.
Το μεγαλύτερο και ταχύτερο σκάφος του στόλου είναι το Esperanza, ένα πρώην ρωσικό πυροσβεστικό, που τα τελευταία 15 χρόνια έχει τεθεί στην υπηρεσία της αντιμετώπισης εκτάκτων περιβαλλοντικών αναγκών, ενώ το τρίτο πλοίο του στόλου το ιστιοπλοϊκό Rainbow Warrior.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ