
Καθώς βρισκόμαστε στη καρδιά του καλοκαιριού λιγοστοί είναι οι…άτυχοι που έχουν απομείνει στην Αθήνα ενώ τα ελληνικά νησιά «βυθίζονται» από πλήθος κόσμου, ο οποίος έστω και την ύστατη ώρα αναζητά στιγμές χαλάρωσης και ηρεμίας ενόψει του ομολογουμένως δύσκολου χειμώνα. Ήλιος, θάλασσα αλλά και μια μεγάλη θρησκευτική κατάνυξη λόγω της Κοίμησης της Θεοτόκου συμπαρασύρουν αυτές τις μέρες σαν σύγχρονες Σειρήνες Έλληνες αλλά και ξένους στο άκουσμα τους.
Πως να αντισταθεί κανείς; Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι κάθε χρόνο τα ελληνικά νησιά βρίσκονται στα κορυφαία που αξίζει κάποιος να επισκεφθεί για τις καλοκαιρινές διακοπές του. Όπου και να κοιτάξει κανείς στην Ελλάδα, το υδάτινο στοιχείο, η θάλασσα είναι παντού. Τα λόγια του Οδυσσέα Ελύτη είναι εξάλλου βαθιά χαραγμένα στην ελληνική ψυχή: «Εάν αποσυνθέσεις την Ελλάδα, στο τέλος θα δεις να σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι κι ένα καράβι. Που σημαίνει, με άλλα τόσα την ξαναφτιάχνεις».
Ωστόσο ελληνικό καλοκαίρι δεν είναι μόνο τα νησιά. Πρόσφατα μάλιστα η Guardianσυγκατέλεξε έναν όχι και τόσο συνήθη παραθαλάσσιο προορισμό στις 6 πιο όμορφες παραθαλάσσιες πόλεις της Ευρώπης που αξίζει κάποιος να επισκεφθεί.
Ο λόγος για το Βόλο. Η Guardian χαρακτηρίζει την πόλη-λιμάνι του Βόλου ως μια πανεπιστημιούπολη όπου σφύζει από ζωή αλλά και ως ένα παράθυρο για τα νησιά των Σποράδων. Αρχαία ιστορία, μοντέρνα κουλτούρα και εξαιρετικό φαγητό αναδεικνύουν τον Βόλο σε έναν ελκυστικό προορισμό.
Ειδική μνεία κάνει η βρετανική εφημερίδα στη συνοικία των Παλαιών, στο Αθανασάκειο Αρχαιολογικό Μουσείο, το Μουσείο της Πόλης του Βόλου και το παλιό Εργοστάσιο Πλινθοκεραμοποιίας Ν. & Σ. Τσαλαπάτα. Η Guardian καλεί παράλληλα όλους όσους επιθυμούν να εξερευνήσουν τη θεσσαλική πόλη, να το κάνουν με ποδήλατο καθώς η ισορροπημένη πολεοδομία επιτρέπει τέτοιου είδους εξορμήσεις. Στο άρθρο γίνεται επίσης αναφορά στο αναπτυγμένο σιδηροδρομικό δίκτυο του Βόλου, το οποίο επιτρέπει την άμεση πρόσβαση στο λιμάνι.
Κάντιθ (Ισπανία), Τουλόν (Γαλλία), Ρόβινι (Κροατία), Κάλιαρι (Ιταλία) και Οστάνδη (Βέλγιο) συμπληρώνουν τέλος την εξάδα των κορυφαίων παραθαλάσσιων προορισμών στην Ευρώπη, κατά τη Guardian.
Φωτό: Dimitris Vetsikas/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ