
Mία αυστραλο-αμερικανική κοινοπραξία εξετάζει το ενδεχόμενο να «διασώσει» το μεγαλύτερο ναυπηγείο των Φιλιππίνων, Hanjin, το οποίο βρίσκεται στον στρατηγικής σημασίας για την Ασία Κόλπο Σούμπικ.
Σύμφωνα με ασιατικά μέσα, η πρόταση των αυστραλιανών ναυπηγείων Austal και του αμερικανικού fund, Cerberus Capital Management, αναμένεται να μετριάσει τις ανησυχίες, που είχε πυροδοτήσει προηγουμένως το κινεζικό ενδιαφέρον, για την εθνική ασφάλεια των Φιλιππίνων.
Παράλληλα, η εξέλιξη αυτή ενισχύει τις ελπίδες για την αναγέννηση ενός από τα σημαντικότερα περιουσιακά στοιχεία της χώρας της νοτιοανατολικής Ασίας, το οποίο κάποια στιγμή έφτανε να απασχολεί έως και 30.000 εργαζομένους. Να σημειωθεί ότι το ναυπηγείο περιήλθε στην δύσκολη αυτή κατάσταση μετά την χρεοκοπία, την οποία κήρυξε η νοτιοκορεάτικη εταιρεία διαχείρισής του λόγω αδυναμίας αποπληρωμής δανείων ύψους $1,3 δις.
Μάλιστα, ο CEO της Austal, David Singleton, ανέφερε στο Nikkei Asian Review ότι η εταιρεία του και η Cerberus Capital Management έχουν έρθει σε επαφή με τους πιστωτές της Hanjin Heavy Industries and Construction, στην ιδιοκτησία της οποίας βρισκόταν το ναυπηγείο για 13 χρόνια. Ο ίδιος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να συμμετάσχει στην κοινοπραξία και ιαπωνικών συμφερόντων εταιρεία στο μέλλον.
Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα μέσα στο χρόνο, η διαχειρίστρια εταιρεία λιμένων International Container Terminal Services Inc (ICTSI), τα ολλανδικά ναυπηγεία Damen και τουλάχιστον δύο κινεζικές εταιρείες είχαν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για την εξαγορά του εν λόγω ναυπηγείου, το οποίο ο κ. Singleton χαρακτήρισε ως «φανταστικό».
Από το 2006, η Hanjin είχε επενδύσει $2,3 δις στο ναυπηγείο, το οποίο έως το 2018 είχε παραδώσει 123 πλοία.
Φωτό: hhic-phil.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ