
Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) έδωσε τη θετική γνωμοδότησή του για το έργο της εγκατάστασης τροφοδοσίας και αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στο νότιο λιμένα Πατρών, σύμφωνα με την προτεινόμενη στον φάκελο Προκαταρκτικού Προσδιορισμού Περιβαλλοντικών Απαιτήσεων εναλλακτική λύση 1. Το εν λόγω έργο εντάσσεται στο πλαίσιο της δράσης Poseidon Med II.
Η εγκατάσταση μικρής κλίμακας LNG προτείνεται να χωροθετηθεί στην επιχωμένη περιοχή στο νοτιοδυτικό τμήμα του λιμένα, έκτασης περίπου ίση με 25.000 m2, κοντά στην εκβολή του ποταμού Γλαύκου, εντός χερσαίας ζώνης του λιμένα. Η αποθηκευτική ικανότητα της εγκατάστασης αναμένεται να ανέλει σε 3.000 m3, σύμφωνα με το δελτίο Τύπου του ΥΝΕΝ.
Για την θετική γνωμοδότηση το ΥΠΕΝ έλαβε υπόψη, μεταξύ άλλων, τις θετικές επιπτώσεις στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον σε μια ευρύτερη περιοχή από εκείνη που επηρεάζεται άμεσα από το έργο, καθώς επίσης και τα οφέλη για την εθνική οικονομία, την εθνική ασφάλεια και τη δημόσια υγεία.
Το πρόγραμμα POSEIDON MED II, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, υλοποιείται σε τρεις χώρες- Ελλάδα, Ιταλία και Κύπρο- και περιλαμβάνει έξι ευρωπαϊκά λιμάνια (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός και Βενετία), καθώς και τον τερματικό σταθμό LNG στη Ρεβυθούσα.
Aποσκοπεί στην ευρεία υιοθέτηση του LNG ως ασφαλούς, περιβαλλοντικά φιλικού και βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου για τη ναυτιλία. Για την υλοποίηση του προγράμματος απαιτείται η κατασκευή έργων αποθήκευσης και μεταφόρτωσης του LNG στους λιμένες ενδιαφέροντος.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ