
Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) έδωσε τη θετική γνωμοδότησή του για το έργο της εγκατάστασης τροφοδοσίας και αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στο νότιο λιμένα Πατρών, σύμφωνα με την προτεινόμενη στον φάκελο Προκαταρκτικού Προσδιορισμού Περιβαλλοντικών Απαιτήσεων εναλλακτική λύση 1. Το εν λόγω έργο εντάσσεται στο πλαίσιο της δράσης Poseidon Med II.
Η εγκατάσταση μικρής κλίμακας LNG προτείνεται να χωροθετηθεί στην επιχωμένη περιοχή στο νοτιοδυτικό τμήμα του λιμένα, έκτασης περίπου ίση με 25.000 m2, κοντά στην εκβολή του ποταμού Γλαύκου, εντός χερσαίας ζώνης του λιμένα. Η αποθηκευτική ικανότητα της εγκατάστασης αναμένεται να ανέλει σε 3.000 m3, σύμφωνα με το δελτίο Τύπου του ΥΝΕΝ.
Για την θετική γνωμοδότηση το ΥΠΕΝ έλαβε υπόψη, μεταξύ άλλων, τις θετικές επιπτώσεις στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον σε μια ευρύτερη περιοχή από εκείνη που επηρεάζεται άμεσα από το έργο, καθώς επίσης και τα οφέλη για την εθνική οικονομία, την εθνική ασφάλεια και τη δημόσια υγεία.
Το πρόγραμμα POSEIDON MED II, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, υλοποιείται σε τρεις χώρες- Ελλάδα, Ιταλία και Κύπρο- και περιλαμβάνει έξι ευρωπαϊκά λιμάνια (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός και Βενετία), καθώς και τον τερματικό σταθμό LNG στη Ρεβυθούσα.
Aποσκοπεί στην ευρεία υιοθέτηση του LNG ως ασφαλούς, περιβαλλοντικά φιλικού και βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου για τη ναυτιλία. Για την υλοποίηση του προγράμματος απαιτείται η κατασκευή έργων αποθήκευσης και μεταφόρτωσης του LNG στους λιμένες ενδιαφέροντος.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…

Η τιμή του χρυσού έφθασε σήμερα στις αγορές της Ασίας τα 4.383,76 δολάρια ανά ουγγιά (31,10 γραμμάρια), ξεπερνώντας το προηγούμενο ιστορικό υψηλό που είχε…

Η μεταβλητότητα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry, θα αποτελέσει τον κανόνα για τη ναυλαγορά των LPG carriers το 2026. Ο στόλος των gas carriers…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ