
Από κοινού εργάζονται ΗΠΑ και Ιαπωνία για την σύναψη μίας εμπορικής συμφωνίας, η οποία θα εστιάζει στο διμερές εμπόριο αγροτικών προϊόντων και αυτοκινήτων και η οποία ενδεχομένως συμφωνηθεί μεταξύ του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ και του Ιάπωνα ομολόγου του, Σίνζο Άμπε, τον ερχόμενο Σεπτέμβριο στην προγραμματισμένη συνάντησή τους στη Νέα Υόρκη.
Σύμφωνα με όσα σημείωσαν στο Reuters κύκλοι της αυτοκινητοβιομηχανίας, η συμφωνία θα περιλαμβάνει την δυνατότητα πρόσβασης Αμερικανών παραγωγών στην ιαπωνική αγορά με την Ιαπωνία να λαμβάνει ως αντάλλαγμα τη μείωση συγκεκριμένων δασμών, τους οποίους έχει επιβάλλει η Ουάσιγκτον σε ιαπωνικές εισαγωγές μηχανολογικού εξοπλισμού.
Φαίνεται πως ο Πρόεδρος Τραμπ ετοιμάζεται πυρετωδώς για τις προεδρικές εκλογές του 2020 και για το λόγο αυτό έχει στραμμένο το βλέμμα του σε εμπορικές συμφωνίες προκειμένου οι Αμερικανοί παραγωγοί, οι οποίοι τόσο έχουν πληγεί από τις πολιτικές εμπορικού προστατευτισμού, να βρουν την χαμένη τους ελπίδα.
Παράλληλα, όπως αναφέρει το Reuters, το άνοιγμα στην ιαπωνική αγορά θα βοηθήσει ώστε οι ΗΠΑ να ανταγωνιστούν εμπορικά τα μέλη του Comprehensive and Progressive Agreement for Trans-Pacific Partnership (CPTPP), στο οποίο συμμετέχουν οι εξής χώρες: Αυστραλία, Μπρουνέι, Καναδάς, Ιαπωνία, Μαλαισία, Μεξικό, Νέα Ζηλανδία, Χιλή, Σιγκαπούρη, Περού και Βιετνάμ.
Σημειώνεται ότι Τραμπ και Άμπε συζήτησαν για θέματα εμπορίου στη πρόσφατη Σύνοδο των G20 χωρίς, ωστόσο, να έχει δημοσιοποιηθεί το ακριβές περιεχόμενο των συνομιλιών τους. Το γεγονός ότι ο Ιάπωνας πρόεδρος αποτελεί έναν από τους στενούς συμμάχους Τραμπ σε διεθνές επίπεδο, δεν απέτρεψε τον Αμερικανό πρόεδρο να απειλήσει με την επιβολή δασμών στις εισαγωγές αυτοκινήτων όχι μόνο από την Ιαπωνία αλλά και από την Ευρώπη. Πολλάκις στο παρελθόν ο πρόεδρος Τραμπ είχε επαναλάβει ότι δεν είναι διόλου ευχαριστημένος με το εμπορικό πλεόνασμα της Ιαπωνίας έναντι των ΗΠΑ, το οποίο ανήλθε στα $67,5 δις το 2018 και κατά κύριο λόγο προήλθε από τις εξαγωγές αυτοκινήτων.
Μένει να φανεί τελικά εάν στον δρόμο για τις προεδρικές εκλογές του 2020 η εμπορική πολιτική Τραμπ έναντι των εταίρων των ΗΠΑ «μαλακώσει» στο βωμό της προσπάθειας επανεκλογής του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ