
Από κοινού εργάζονται ΗΠΑ και Ιαπωνία για την σύναψη μίας εμπορικής συμφωνίας, η οποία θα εστιάζει στο διμερές εμπόριο αγροτικών προϊόντων και αυτοκινήτων και η οποία ενδεχομένως συμφωνηθεί μεταξύ του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ και του Ιάπωνα ομολόγου του, Σίνζο Άμπε, τον ερχόμενο Σεπτέμβριο στην προγραμματισμένη συνάντησή τους στη Νέα Υόρκη.
Σύμφωνα με όσα σημείωσαν στο Reuters κύκλοι της αυτοκινητοβιομηχανίας, η συμφωνία θα περιλαμβάνει την δυνατότητα πρόσβασης Αμερικανών παραγωγών στην ιαπωνική αγορά με την Ιαπωνία να λαμβάνει ως αντάλλαγμα τη μείωση συγκεκριμένων δασμών, τους οποίους έχει επιβάλλει η Ουάσιγκτον σε ιαπωνικές εισαγωγές μηχανολογικού εξοπλισμού.
Φαίνεται πως ο Πρόεδρος Τραμπ ετοιμάζεται πυρετωδώς για τις προεδρικές εκλογές του 2020 και για το λόγο αυτό έχει στραμμένο το βλέμμα του σε εμπορικές συμφωνίες προκειμένου οι Αμερικανοί παραγωγοί, οι οποίοι τόσο έχουν πληγεί από τις πολιτικές εμπορικού προστατευτισμού, να βρουν την χαμένη τους ελπίδα.
Παράλληλα, όπως αναφέρει το Reuters, το άνοιγμα στην ιαπωνική αγορά θα βοηθήσει ώστε οι ΗΠΑ να ανταγωνιστούν εμπορικά τα μέλη του Comprehensive and Progressive Agreement for Trans-Pacific Partnership (CPTPP), στο οποίο συμμετέχουν οι εξής χώρες: Αυστραλία, Μπρουνέι, Καναδάς, Ιαπωνία, Μαλαισία, Μεξικό, Νέα Ζηλανδία, Χιλή, Σιγκαπούρη, Περού και Βιετνάμ.
Σημειώνεται ότι Τραμπ και Άμπε συζήτησαν για θέματα εμπορίου στη πρόσφατη Σύνοδο των G20 χωρίς, ωστόσο, να έχει δημοσιοποιηθεί το ακριβές περιεχόμενο των συνομιλιών τους. Το γεγονός ότι ο Ιάπωνας πρόεδρος αποτελεί έναν από τους στενούς συμμάχους Τραμπ σε διεθνές επίπεδο, δεν απέτρεψε τον Αμερικανό πρόεδρο να απειλήσει με την επιβολή δασμών στις εισαγωγές αυτοκινήτων όχι μόνο από την Ιαπωνία αλλά και από την Ευρώπη. Πολλάκις στο παρελθόν ο πρόεδρος Τραμπ είχε επαναλάβει ότι δεν είναι διόλου ευχαριστημένος με το εμπορικό πλεόνασμα της Ιαπωνίας έναντι των ΗΠΑ, το οποίο ανήλθε στα $67,5 δις το 2018 και κατά κύριο λόγο προήλθε από τις εξαγωγές αυτοκινήτων.
Μένει να φανεί τελικά εάν στον δρόμο για τις προεδρικές εκλογές του 2020 η εμπορική πολιτική Τραμπ έναντι των εταίρων των ΗΠΑ «μαλακώσει» στο βωμό της προσπάθειας επανεκλογής του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ