
Η εμπορική διαμάχη που ξέσπασε ξαφνικά μεταξύ Ιαπωνίας και Νότιας Κορέας, με φόντο τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ίσως ευνοήσει τελικά τις κινεζικές εταιρείες υψηλής τεχνολογίας.
Η ιαπωνική κυβέρνηση ανακοίνωσε πρόσφατα την επιβολή αυστηρών περιορισμών στις εξαγωγές υλικών, τα οποία χρησιμοποιούνται σε οθόνες κινητών τηλεφώνων και στις εξαγωγές ημιαγωγών. Η κίνηση αυτή ήλθε ως απόρροια της διένεξης του Τόκιο με τη Σεούλ με αφορμή το ζήτημα των Νοτιοκορεατών, οι οποίοι εργάζονταν καταναγκαστικά,ως το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου,προς όφελος ιαπωνικών εταιρειών την περίοδο της κατοχής από τα ιαπωνικά αυτοκρατορικά στρατεύματα,.
Η απόφαση αυτή του Τόκιο αναμένεται να πλήξει ιδιαίτερα τη βιομηχανία ημιαγωγών της Νότιας Κορέας και ενδεχομένως να δημιουργηθούν προβλήματα στον εφοδιασμό με κάρτες μνήμης και άλλες συσκευές που παράγουν οι νοτιοκορεατικές εταιρείες υψηλής τεχνολογίας, όπως η Samsung, η LGκαι η Hynix, οι οποίες έχουν υψηλό βαθμό εξάρτησης από τις ιαπωνικές εξαγωγές.
Αναλυτές θεωρούν ότι η διαμάχη αυτή θα μπορούσε να ευνοήσει τις ανταγωνίστριες κινεζικές εταιρείες, όπως η Huawei, προωθώντας τη βιομηχανία μικροτσίπ και μειώνοντας την εξάρτησή της από τρίτες χώρες. Σύμφωνα με τα κινεζικά κυβερνητικά σχέδια, έως το 2025 η Κίνα θα παράγει το 70% των αναγκών της σε ημιαγωγούς, σε σχέση με το 40% που παράγει σήμερα.
Κίνα, Ιαπωνία και Νότια Κορέα συναγωνίζονται στη βιομηχανία των ημιαγωγών από τις αρχές του δεκαετίας του 1990, με την ιαπωνική βιομηχανία να κυριαρχεί για δύο δεκαετίες, προτού την προσπεράσουν οι νοτιοκορεατικές εταιρείες. Αν η Κίνα εκμεταλλευτεί γρήγορα τη διαμάχη των δύο γειτόνων της, τότε είναι εξαιρετικά πιθανό να βρεθεί εκείνη στην πρωτοπορία του κλάδου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ