
Είναι γνωστό πως τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία πρωταγωνιστούν όσον αφορά τις ναυπηγήσεις πλοίων μεταφοράς LNG, έχοντας λάβει περισσότερο από το 80% των παραγγελιών που έχουν γίνει παγκοσμίως τα τελευταία χρόνια. Παρ’ όλα αυτά, ο πραγματικός νικητής στην παγκόσμια αγορά πλοίων μεταφοράς LNG είναι η γαλλική εταιρεία παροχής συστημάτων συγκράτησης φορτίου LNG, Gaztransport & Technigaz (GTT) S.A.
H GTT διαθέτει βασικές τεχνολογίες για το σχεδιασμό δεξαμενών LNG τύπου μεμβράνης, οι οποίες χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, ενώ σύμφωνα με αναλύσεις της NH Investment & Securities Co, το 2018 το μερίδιο αγοράς της εταιρείας στον παγκόσμιο κλάδο τεχνολογιών συγκράτησης φορτίου LNG ανερχόταν στο 92%.
Πλέον, με τη ζήτηση για πλοία μεταφοράς LNG να αυξάνεται συνεχώς, τα ναυπηγεία της Κορέας προσπαθούν να σπάσουν αυτό το μονοπώλιο της GTT. Για την ακρίβεια, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία προσπαθούν εδώ και χρόνια να αλλάξουν το τοπίο στον κλάδο των συστημάτων των δεξαμενών LNG, καθώς και τα τρία μεγάλα ναυπηγεία της Κορέας, Samsung Heavy Industries Co., Hyundai Heavy Industries Co. και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. έχουν αναπτύξει τα δικά τους συστήματα. Ωστόσο, κανένα από αυτά δεν έχει ακόμη χρησιμοποιηθεί σε πλοία που βρίσκονται σε υπηρεσία.
Ορισμένοι αναλυτές έχουν δηλώσει ότι η Νότια Κορέα ενδέχεται να αρχίσει να απειλεί την δεσπόζουσα θέση της GTT από τον επόμενο χρόνο, ξεκινώντας με το σύστημα Solidus της Daewoo, το οποίο πρόσφατα έλαβε έγκριση από τους νηογνώμονες Lloyd’s Register και DNV GL. Ωστόσο, μπορεί να χρειαστεί σχεδόν μια δεκαετία μέχρι οι νοτιοκορεάτες να εκθρονίσουν τη GTT, η οποία βρίσκεται στον κλάδο για περισσότερο από 50 χρόνια.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς τα ναυπηγεία αποκτούν ολοένα και σημαντικότερο γεωστρατηγικό ρόλο, ο Καναδάς επιταχύνει τις προσπάθειες καθετοποίησης της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας. Στο πλαίσιο αυτό, η SeaspanVancouverShipyards…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ