
Είναι γνωστό πως τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία πρωταγωνιστούν όσον αφορά τις ναυπηγήσεις πλοίων μεταφοράς LNG, έχοντας λάβει περισσότερο από το 80% των παραγγελιών που έχουν γίνει παγκοσμίως τα τελευταία χρόνια. Παρ’ όλα αυτά, ο πραγματικός νικητής στην παγκόσμια αγορά πλοίων μεταφοράς LNG είναι η γαλλική εταιρεία παροχής συστημάτων συγκράτησης φορτίου LNG, Gaztransport & Technigaz (GTT) S.A.
H GTT διαθέτει βασικές τεχνολογίες για το σχεδιασμό δεξαμενών LNG τύπου μεμβράνης, οι οποίες χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, ενώ σύμφωνα με αναλύσεις της NH Investment & Securities Co, το 2018 το μερίδιο αγοράς της εταιρείας στον παγκόσμιο κλάδο τεχνολογιών συγκράτησης φορτίου LNG ανερχόταν στο 92%.
Πλέον, με τη ζήτηση για πλοία μεταφοράς LNG να αυξάνεται συνεχώς, τα ναυπηγεία της Κορέας προσπαθούν να σπάσουν αυτό το μονοπώλιο της GTT. Για την ακρίβεια, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία προσπαθούν εδώ και χρόνια να αλλάξουν το τοπίο στον κλάδο των συστημάτων των δεξαμενών LNG, καθώς και τα τρία μεγάλα ναυπηγεία της Κορέας, Samsung Heavy Industries Co., Hyundai Heavy Industries Co. και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. έχουν αναπτύξει τα δικά τους συστήματα. Ωστόσο, κανένα από αυτά δεν έχει ακόμη χρησιμοποιηθεί σε πλοία που βρίσκονται σε υπηρεσία.
Ορισμένοι αναλυτές έχουν δηλώσει ότι η Νότια Κορέα ενδέχεται να αρχίσει να απειλεί την δεσπόζουσα θέση της GTT από τον επόμενο χρόνο, ξεκινώντας με το σύστημα Solidus της Daewoo, το οποίο πρόσφατα έλαβε έγκριση από τους νηογνώμονες Lloyd’s Register και DNV GL. Ωστόσο, μπορεί να χρειαστεί σχεδόν μια δεκαετία μέχρι οι νοτιοκορεάτες να εκθρονίσουν τη GTT, η οποία βρίσκεται στον κλάδο για περισσότερο από 50 χρόνια.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις ρυθμίσεις που περικλείουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, την ενεργειακή μετάβαση, καθώς και το ρόλο των λιμενικών υποδομών προς αυτή την κατεύθυνση, επικεντρώθηκε η συζήτηση…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παρευρέθηκαν σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στην τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εργαστηρίων του…
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ