
Υπέρτιτλος: Την ανηφόρα έχουν πάρει οι τιμές του LNG σε έναν από τους κορυφαίους παραγωγούς παγκοσμίως λόγω… καρτέλ
Το Ινστιτούτο Οικονομικών της Ενέργειας της Αυστραλίας (IEEFA) προειδοποίησε ότι η χώρα πιθανόν να καταλήξει σύντομα στο σημείο να εισάγει μεγάλες ποσότητες φυσικού αερίου για να καλύψει έως και το 90% των αναγκών της σε φυσικό αέριο, καθώς η βιομηχανία φυσικού αερίου της χώρας προσπαθεί να αντιμετωπίσει την ενεργειακή κρίση.
Οι τιμές του φυσικού αερίου για τους εγχώριους καταναλωτές στην Αυστραλία έχουν τριπλασιαστεί από το 2014, με αποτέλεσμα ορισμένες βιομηχανίες να οδηγηθούν στο κλείσιμο εξαιτίας του υψηλότατου κόστους ενέργειας, παρά το ότι η παραγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου εκτοξεύθηκε στα ύψη.
Οι επικερδείς εξαγωγές που κλείνονται με συμβόλαια αποδεικνύονται πολύ πιο προσοδοφόρες για τους παραγωγούς, από ό,τι θα ήταν για τους ίδιους η προώθηση φυσικού αερίου στην εγχώρια αγορά, και αυτό παρά την πρόσφατη πτώση των διεθνών τιμών του LNG.
Μεγάλη μερίδα πολιτικών της Αυστραλίας, τόσο του κυβερνητικού στρατοπέδου της κυβέρνησης του Σκοτ Μόρισον όσο και της αντιπολίτευσης, υπερψήφισαν, παρά τις επιμέρους αντιδράσεις, την περικοπή των τιμών του φυσικού αερίου που πρότεινε η αυστραλιανή κυβέρνηση, προτείνοντας, επιπλέον, την υιοθέτηση ενιαίας ενεργειακής πολιτικής μέσω της οποία θα εξασφαλίζεται η ύπαρξη διαθέσιμων ενεργειακών αποθεμάτων.
Η έκθεση της IEEFA αφήνει να εννοηθεί την ύπαρξη καρτέλ από τις εταιρείες παραγωγής φυσικού αερίου προκειμένου να ωθήσουν προς τα πάνω τις τιμές. Σύνδεσμοι και φορείς καταναλωτών καθώς, επίσης, και η αυστραλιανή Επιτροπή Ανταγωνισμού υποστηρίζουν τα σχέδια δημιουργίας ενεργειακών αποθεμάτων, εν αντιθέσει με τον αυστραλιανό Πετρελαϊκό και Εξορυκτικό Σύνδεσμο ο οποίος υποστηρίζει ότι μία τέτοια ενέργεια θα οδηγούσε σε αύξηση και όχι σε μείωση των εγχώριων τιμών του φυσικού αερίου.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ