
Οι εμπορικές διενέξεις ΗΠΑ–Κίνας φαίνεται πως δεν αφήνουν ανεπηρέαστη την Διώρυγα του Παναμά, η οποία αποτελεί ζωτικής σημασίας κόμβο όχι μόνο για το διμερές τους εμπόριο αλλά και για το παγκόσμιο.
Πιο συγκεκριμένα, όπως σημείωσε σε διεθνή μέσα ο CEO του Panama Canal Authority, Jorge Luis Quijano, η διακίνηση εμπορευμάτων από τις ΗΠΑ προς την Κίνα διά μέσου της Διώρυγας έχει μειωθεί αισθητά καθώς ο ασιατικός γίγαντας έχει μειώσει τις εισαγωγές από τις ΗΠΑ λόγω της ύπαρξης των κυρώσεων.
Εν μέσω της σινο-αμερικανικής κόντρας, η Ιαπωνία σκαρφάλωσε στην δεύτερη θέση των κορυφαίων πελατών της Διώρυγας ξεπερνώντας την Κίνα ενώ οι ΗΠΑ παραμένουν στην κορυφή.
Στο μεταξύ, ο Αμερικανός Πρόεδρος Τραμπ εξέφρασε νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα τα παράπονά του για το γεγονός ότι η Κίνα τελικά δεν αύξησε τις αγορές της εμπορευμάτων κτηνοτροφίας από τις ΗΠΑ, όπως είχε δεσμευτεί ο Κινέζος Πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ τον προηγούμενο μήνα.
Ο κ. Quijano σημείωσε παράλληλα ότι πλέον η Κίνα εξαρτάται περισσότερο από χώρες όπως το Κατάρ για τις προμήθειες αερίου και τη Βραζιλία για τις εισαγωγές σόγιας τονίζοντας ότι πρόκειται για ένα σημαντικό μειονέκτημα για τις ΗΠΑ καθώς ο ασιατικός γίγαντας μπορεί να αγοράσει τα ίδια προϊόντα από οπουδήποτε αλλού.
Τέλος οι εκτιμήσεις της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά κάνουν λόγο για έσοδα περί τα $3,2 δις το φετινό οικονομικό έτος, αριθμός ο οποίος θα ήταν αρκετά πιο υψηλός εάν οι εμπορικές διενέξεις των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου δεν είχαν σαν αποτέλεσμα να «χαθούν» περίπου 8 εκατ. τόνοι από τον Οκτώβριο, εξήγησε ο επικεφαλής της Διώρυγας.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ