Οι εμπορικές διενέξεις ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται πως δεν αφήνουν ανεπηρέαστη την Διώρυγα του Παναμά, η οποία αποτελεί ζωτικής σημασίας κόμβο όχι μόνο για το διμερές τους εμπόριο αλλά και για το παγκόσμιο.
Πιο συγκεκριμένα, όπως σημείωσε σε διεθνή μέσα ο CEO του Panama Canal Authority, Jorge Luis Quijano, η διακίνηση εμπορευμάτων από τις ΗΠΑ προς την Κίνα διά μέσου της Διώρυγας έχει μειωθεί αισθητά καθώς ο ασιατικός γίγαντας έχει μειώσει τις εισαγωγές από τις ΗΠΑ λόγω της ύπαρξης των κυρώσεων.
Εν μέσω της σινο-αμερικανικής κόντρας, η Ιαπωνία σκαρφάλωσε στην δεύτερη θέση των κορυφαίων πελατών της Διώρυγας ξεπερνώντας την Κίνα ενώ οι ΗΠΑ παραμένουν στην κορυφή.
Στο μεταξύ, ο Αμερικανός Πρόεδρος Τραμπ εξέφρασε νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα τα παράπονά του για το γεγονός ότι η Κίνα τελικά δεν αύξησε τις αγορές της εμπορευμάτων κτηνοτροφίας από τις ΗΠΑ, όπως είχε δεσμευτεί ο Κινέζος Πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ τον προηγούμενο μήνα.
Ο κ. Quijano σημείωσε παράλληλα ότι πλέον η Κίνα εξαρτάται περισσότερο από χώρες όπως το Κατάρ για τις προμήθειες αερίου και τη Βραζιλία για τις εισαγωγές σόγιας τονίζοντας ότι πρόκειται για ένα σημαντικό μειονέκτημα για τις ΗΠΑ καθώς ο ασιατικός γίγαντας μπορεί να αγοράσει τα ίδια προϊόντα από οπουδήποτε αλλού.
Τέλος οι εκτιμήσεις της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά κάνουν λόγο για έσοδα περί τα $3,2 δις το φετινό οικονομικό έτος, αριθμός ο οποίος θα ήταν αρκετά πιο υψηλός εάν οι εμπορικές διενέξεις των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου δεν είχαν σαν αποτέλεσμα να «χαθούν» περίπου 8 εκατ. τόνοι από τον Οκτώβριο, εξήγησε ο επικεφαλής της Διώρυγας.
Φωτό: Pixabay