
Μετά την πρόσφατη σύσκεψη της Γερμανίδας Καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ με τους ηγέτες της ομάδας του Βίσεγκραντ, το γερμανικό δίκτυο Deutsche Welle με άρθρο του θέτει το ερώτημα κατά πόσον οι χώρες αυτές της κεντρικής Ευρώπης θα μπορούσαν να θέσουν την δική τους πολιτική και οικονομική ατζέντα στην ΕΕ.
Η Άνγκελα Μέρκελ με ένα μονολεκτικό «όχι» απέρριψε ότι η ομάδα του Βίσεγκραντ θα μπορούσε να τεθεί αντιμέτωπη με άλλα περιφερειακά μπλοκ εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης προκειμένου να ισχυροποιήσει τη θέση της στις Βρυξέλλες.
Πρόσφατα οι τρεις από τις τέσσερις χώρες απαίτησαν μεγαλύτερα κονδύλια από τον προϋπολογισμό της ΕΕ της επόμενης επταετίας προκειμένου να προβούν στις αναγκαίες ενέργειες περιορισμού των εκπομπών αερίου.
Αναλυτές επισημαίνουν τη διαφοροποίηση που υπάρχει εντός των τεσσάρων χωρών ως προς την προοπτική της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. Τσεχία και Σλοβακία θεωρούνται περισσότερο φιλοευρωπαϊκές, ενώ Πολωνία και Ουγγαρία είναι πολύ περισσότερο ευρωσκεπτικιστικές. Η Σλοβακία είναι η μόνη εκ των τεσσάρων που ανήκει στην Ευρωζώνη.
Οι τέσσερις χώρες του Βίσεγκραντ διαθέτουν συνολικό πληθυσμό 64 εκατομμύριων κατοίκων, ενώ οι οικονομίες τους βιώνουν περίοδο σημαντικής ανάπτυξης. Συγκεκριμένα, ενώ η ανάπτυξη στην ΕΕ των 27 αναμένεται να φτάσει το 1,4% το 2019 και 1,2% στην Ευρωζώνη, στις τέσσερις χώρες του Βίσεγκραντ τα πράγματα είναι αισθητά καλύτερα: 4,2% ανάπτυξη στην Πολωνία, 2,6% στην Τσεχία, 3,8% στη Σλοβακία και 3,7% στην Ουγγαρία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ