
Μετά την πρόσφατη σύσκεψη της Γερμανίδας Καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ με τους ηγέτες της ομάδας του Βίσεγκραντ, το γερμανικό δίκτυο Deutsche Welle με άρθρο του θέτει το ερώτημα κατά πόσον οι χώρες αυτές της κεντρικής Ευρώπης θα μπορούσαν να θέσουν την δική τους πολιτική και οικονομική ατζέντα στην ΕΕ.
Η Άνγκελα Μέρκελ με ένα μονολεκτικό «όχι» απέρριψε ότι η ομάδα του Βίσεγκραντ θα μπορούσε να τεθεί αντιμέτωπη με άλλα περιφερειακά μπλοκ εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης προκειμένου να ισχυροποιήσει τη θέση της στις Βρυξέλλες.
Πρόσφατα οι τρεις από τις τέσσερις χώρες απαίτησαν μεγαλύτερα κονδύλια από τον προϋπολογισμό της ΕΕ της επόμενης επταετίας προκειμένου να προβούν στις αναγκαίες ενέργειες περιορισμού των εκπομπών αερίου.
Αναλυτές επισημαίνουν τη διαφοροποίηση που υπάρχει εντός των τεσσάρων χωρών ως προς την προοπτική της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. Τσεχία και Σλοβακία θεωρούνται περισσότερο φιλοευρωπαϊκές, ενώ Πολωνία και Ουγγαρία είναι πολύ περισσότερο ευρωσκεπτικιστικές. Η Σλοβακία είναι η μόνη εκ των τεσσάρων που ανήκει στην Ευρωζώνη.
Οι τέσσερις χώρες του Βίσεγκραντ διαθέτουν συνολικό πληθυσμό 64 εκατομμύριων κατοίκων, ενώ οι οικονομίες τους βιώνουν περίοδο σημαντικής ανάπτυξης. Συγκεκριμένα, ενώ η ανάπτυξη στην ΕΕ των 27 αναμένεται να φτάσει το 1,4% το 2019 και 1,2% στην Ευρωζώνη, στις τέσσερις χώρες του Βίσεγκραντ τα πράγματα είναι αισθητά καλύτερα: 4,2% ανάπτυξη στην Πολωνία, 2,6% στην Τσεχία, 3,8% στη Σλοβακία και 3,7% στην Ουγγαρία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ