
Τουρκία και Κίνα επιδιώκουν την περαιτέρω σύσφιξη των οικονομικών τους σχέσεων παρά την έλλειψη εμπιστοσύνης και τον αυξημένο ανταγωνισμό μεταξύ τους.
Ο Τούρκος Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν επισκέπτεται αυτές τις ημέρες το Πεκίνο προκειμένου να συναντηθεί με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Ζινπίνγκ, καθώς οι δύο χώρες ευελπιστούν να βρουν γέφυρες συνεργασίας και επικοινωνίας, και μάλιστα σε μία περίοδο όπου και οι δύο χώρες βρίσκονται σε σχέση έντασης με τις ΗΠΑ.
Τουρκία και Κίνα έχουν σημαντικές γεωπολιτικές διαφορές, με την κρίση στη Συρία να πυροδοτεί τις διαφορές τους, οι οποίες ενδεχομένως να τεθούν στο περιθώριο προκειμένου να αναπτύξουν τις οικονομικές και εμπορικές τους σχέσεις. Η Τουρκία υποστηρίζει τη συριακή αντιπολίτευση, ενώ η Κίνα στηρίζει πολιτικά και οικονομικά το καθεστώς Άσαντ καθώς επίσης και τη ρωσική στρατιωτική παρέμβαση.
Η αποξένωση της Τουρκίας από τις ΗΠΑ και τους δυτικούς συμμάχους της στο ΝΑΤΟ λόγω της πολιτικής της στη Συρία και, κυρίως, λόγω της σχεδιαζόμενης απόκτησης των ρωσικών πυραυλικών συστημάτων S-400, έχει δημιουργήσει ερωτήματα και ανησυχίες ως προς τη γενικότερη γεωστρατηγική πολιτική που χαράσσει η γείτονα χώρα, η οποία φαίνεται να γυρνά το βλέμμα της πλέον στην Ανατολή. Ο πρόεδρος Ερντογάν πρότεινε η χώρα του να γίνει μέλος του Οργανισμού Συνεργασίας της Σαγκάης, της οποίας μέλη είναι η Κίνα, η Ρωσία και τέσσερις ακόμα χώρες της κεντρικής Ασίας.
Να σημειωθεί ότι το εμπορικό ισοζύγιο Τουρκίας-Κίνας ανήλθε στα 20,3 δις δολάρια το 2018, καθιστώντας την Κίνα τον τρίτο μεγαλύτερο εμπορικό εταίρο της Τουρκίας.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ