
Τουρκία και Κίνα επιδιώκουν την περαιτέρω σύσφιξη των οικονομικών τους σχέσεων παρά την έλλειψη εμπιστοσύνης και τον αυξημένο ανταγωνισμό μεταξύ τους.
Ο Τούρκος Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν επισκέπτεται αυτές τις ημέρες το Πεκίνο προκειμένου να συναντηθεί με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Ζινπίνγκ, καθώς οι δύο χώρες ευελπιστούν να βρουν γέφυρες συνεργασίας και επικοινωνίας, και μάλιστα σε μία περίοδο όπου και οι δύο χώρες βρίσκονται σε σχέση έντασης με τις ΗΠΑ.
Τουρκία και Κίνα έχουν σημαντικές γεωπολιτικές διαφορές, με την κρίση στη Συρία να πυροδοτεί τις διαφορές τους, οι οποίες ενδεχομένως να τεθούν στο περιθώριο προκειμένου να αναπτύξουν τις οικονομικές και εμπορικές τους σχέσεις. Η Τουρκία υποστηρίζει τη συριακή αντιπολίτευση, ενώ η Κίνα στηρίζει πολιτικά και οικονομικά το καθεστώς Άσαντ καθώς επίσης και τη ρωσική στρατιωτική παρέμβαση.
Η αποξένωση της Τουρκίας από τις ΗΠΑ και τους δυτικούς συμμάχους της στο ΝΑΤΟ λόγω της πολιτικής της στη Συρία και, κυρίως, λόγω της σχεδιαζόμενης απόκτησης των ρωσικών πυραυλικών συστημάτων S-400, έχει δημιουργήσει ερωτήματα και ανησυχίες ως προς τη γενικότερη γεωστρατηγική πολιτική που χαράσσει η γείτονα χώρα, η οποία φαίνεται να γυρνά το βλέμμα της πλέον στην Ανατολή. Ο πρόεδρος Ερντογάν πρότεινε η χώρα του να γίνει μέλος του Οργανισμού Συνεργασίας της Σαγκάης, της οποίας μέλη είναι η Κίνα, η Ρωσία και τέσσερις ακόμα χώρες της κεντρικής Ασίας.
Να σημειωθεί ότι το εμπορικό ισοζύγιο Τουρκίας-Κίνας ανήλθε στα 20,3 δις δολάρια το 2018, καθιστώντας την Κίνα τον τρίτο μεγαλύτερο εμπορικό εταίρο της Τουρκίας.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ