
Η θαλάσσια περιοχή της δυτικής Αφρικής συνεχίζει να αποτελεί την πιο επικίνδυνη περιοχή παγκοσμίως αναφορικά με τα περιστατικά επιθέσεων σε πλοία, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του International Maritime Bureau.
Από τις αρχές του 2019 έως τις αρχές Ιουλίου εκτιμάται ότι σε παγκόσμιο επίπεδο 75 ναυτικοί έπεσαν θύματα ομηρίας με στόχο την απόσπαση λύτρων. Από τους 75 ναυτικούς, οι 62 έπεσαν θύματα ομηρίας στην ευρύτερη περιοχή του Κόλπου της Γουινέας και συγκεκριμένα στα ανοικτά των ακτών της Νιγηρίας, του Μπενίν, του Καμερούν, του Τόγκο και της Γουινέας.
Σε ό,τι αφορά τις επιθέσεις σε πλοία, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019 καταγράφηκαν από το IMB Piracy Reporting Centre διεθνώς 78 επιθέσεις σε πλοία, ενώ την αντίστοιχη περίοδο του 2019 είχαν καταγραφεί 107 περιστατικά επιθέσεων.
Παρά το γεγονός ότι στον Κόλπο της Γουινέας έχει λάβει χώρα το 73% των συνολικών ομηριών ναυτικών, τα στοιχεία για το δεύτερο τρίμηνο του 2019 εμπνέουν αισιοδοξία ότι τόσο τα περιστατικά ομηρίας ναυτικών όσο και τα περιστατικά επιθέσεων σε πλοία μπορούν να περιοριστούν ακόμα περισσότερο. Ο λόγος της αισιοδοξίας είναι οι αποτελεσματικές επιχειρήσεις επιτήρησης της εν λόγω θαλάσσιας περιοχής από μέρους του Πολεμικού Ναυτικού της Νιγηρίας, όπως και των ναυτικών δυνάμεων της Ισπανίας αλλά και της Δημοκρατίας της Ισημερινής Γουινέας.
Ωστόσο, παρά την τάση μείωσης των επιθέσεων εναντίον πλοίων και ναυτικών, το IMB συνεχίζει να παροτρύνει τους ναυτικούς και τα πλοία που πλέουν στα ύδατα του Κόλπου της Γουινέας να παραμένουν σε επαγρύπνηση και να ενημερώνουν το IMB Piracy Reporting Centre ή τα τοπικά σχετικά κέντρα για τυχόν ύποπτες δραστηριότητες.
Φωτό; ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η χρήση της αμμωνίας για την πρόωση των πλοίων έχει πλέον ξεπεράσει το στάδιο της θεωρίας και έχει σταδιακά αναδυθεί ως μια ενδεχόμενη ενναλακτική…
Σε 1,7% ανήλθε ο ρυθμός ανάπτυξης του 2ου τριμήνου, σε ετήσια βάση στη χώρα μας όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Αυξημένες…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο κολοσσός POSCO Group φαίνεται να εξετάζει την είσοδό του στο ναυτιλιακό επιχειρείν. Συγκεκριμένα, η POSCO εξετάζει…
Οι χώρες της ΕΕ εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας δεκαετούς καθυστέρησης στην καθιέρωση φόρων αναφορικά με τα καύσιμα των αερομεταφορών και της ναυτιλίας, αναφέρει δημοσίευμα…
Οι διελεύσεις πλοίων από τα Στενά του Μπαμπ ελ Μάντεμπ τον περασμένο μήνα έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδό τους από τον Ιανουάριο του 2024, σύμφωνα…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς τα εναλλακτικά καύσιμα, οι στρατηγικές συνέργειες κορυφαίων εταιρειών του κλάδου πληθαίνουν. Στο πλαίσιο αυτό, μέσω…
Η Ρωσία θα χρειαστεί να ενισχύσει τον κρατικό της στόλο με τουλάχιστον δέκα bulk carriers, ικανά να πλέουν σε παγωμένα ύδατα, προκειμένου να υποστηρίξει…
Οκτώ χώρες-μέλη του OPEC+ που συναντήθηκαν στις 7 Σεπτεμβρίου, συμφώνησαν στην αύξηση της ημερήσιας παραγωγής τους πετρελαίου τον Οκτώβριο κατά 137.000 βαρέλια, αναφέρει δημοσίευμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ