
Η θαλάσσια περιοχή της δυτικής Αφρικής συνεχίζει να αποτελεί την πιο επικίνδυνη περιοχή παγκοσμίως αναφορικά με τα περιστατικά επιθέσεων σε πλοία, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του International Maritime Bureau.
Από τις αρχές του 2019 έως τις αρχές Ιουλίου εκτιμάται ότι σε παγκόσμιο επίπεδο 75 ναυτικοί έπεσαν θύματα ομηρίας με στόχο την απόσπαση λύτρων. Από τους 75 ναυτικούς, οι 62 έπεσαν θύματα ομηρίας στην ευρύτερη περιοχή του Κόλπου της Γουινέας και συγκεκριμένα στα ανοικτά των ακτών της Νιγηρίας, του Μπενίν, του Καμερούν, του Τόγκο και της Γουινέας.
Σε ό,τι αφορά τις επιθέσεις σε πλοία, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019 καταγράφηκαν από το IMB Piracy Reporting Centre διεθνώς 78 επιθέσεις σε πλοία, ενώ την αντίστοιχη περίοδο του 2019 είχαν καταγραφεί 107 περιστατικά επιθέσεων.
Παρά το γεγονός ότι στον Κόλπο της Γουινέας έχει λάβει χώρα το 73% των συνολικών ομηριών ναυτικών, τα στοιχεία για το δεύτερο τρίμηνο του 2019 εμπνέουν αισιοδοξία ότι τόσο τα περιστατικά ομηρίας ναυτικών όσο και τα περιστατικά επιθέσεων σε πλοία μπορούν να περιοριστούν ακόμα περισσότερο. Ο λόγος της αισιοδοξίας είναι οι αποτελεσματικές επιχειρήσεις επιτήρησης της εν λόγω θαλάσσιας περιοχής από μέρους του Πολεμικού Ναυτικού της Νιγηρίας, όπως και των ναυτικών δυνάμεων της Ισπανίας αλλά και της Δημοκρατίας της Ισημερινής Γουινέας.
Ωστόσο, παρά την τάση μείωσης των επιθέσεων εναντίον πλοίων και ναυτικών, το IMB συνεχίζει να παροτρύνει τους ναυτικούς και τα πλοία που πλέουν στα ύδατα του Κόλπου της Γουινέας να παραμένουν σε επαγρύπνηση και να ενημερώνουν το IMB Piracy Reporting Centre ή τα τοπικά σχετικά κέντρα για τυχόν ύποπτες δραστηριότητες.
Φωτό; ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις ρυθμίσεις που περικλείουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, την ενεργειακή μετάβαση, καθώς και το ρόλο των λιμενικών υποδομών προς αυτή την κατεύθυνση, επικεντρώθηκε η συζήτηση…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παρευρέθηκαν σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στην τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εργαστηρίων του…
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ