
Σε πρόσφατη έκθεση που εξέδωσε η Clarksons Research, επισημαίνεται ότι η παγκόσμια ναυτιλία έχει ακόμα δρόμο να διανύσει προτού επέλθει η πολυπόθητη ισορροπία στην αγορά.
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με την έκθεση, κατά την διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2019 η αύξηση του παγκόσμιου στόλου πλοίων διαμορφώθηκε στο 1,9%. Από την άλλη οι ναυπηγήσεις πλοίων σημείωσαν αύξηση της τάξης του 9% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, αγγίζοντας τους 51 εκατ. τόνους σε χωρητικότητα.
Το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών αντιπροσωπεύει περίπου το 10% του υπάρχοντος στόλου πλοίων, ενώ θετικό είναι το γεγονός ότι η ανάπτυξη του στόλου για το 2020 προβλέπεται από την Clarksons στο 1,9%, αντιπροσωπεύοντας το χαμηλότερο ποσοστό ανάπτυξης των 20 τελευταίων ετών.
Από την πλευρά της ζήτησης, για το 2019 προβλέπεται ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου κατά 2,2% συγκριτικά με τις αρχικές προβλέψεις για 3,2%. Η μείωση του ποσοστού οφείλεται στις τεταμένες σχέσεις ΗΠΑ–Κίνας, στην κατάρρευση του φράγματος στο ορυχείο Brucutu της Vale, στους κυκλώνες στην Αυστραλία και τις περικοπές στην παγκόσμια πετρελαϊκή παραγωγή.
Ανά αγορά, η αγορά των δεξαμενοπλοίων βιώνει μία καλύτερη περίοδο φέτος συγκριτικά με πέρυσι, ωστόσο, η σχετικώς βραχεία χειμωνιάτικη περίοδος και ο υψηλός αριθμός παραδόσεων νεοναυπηγηθέντων πλοίων επηρέασαν σημαντικά την κερδοφορία το πρώτο εξάμηνο του 2019.
Το ίδιο διάστημα η αγορά του dry ήρθε αντιμέτωπη με αναταράξεις από πλευράς ζήτησης και προσφοράς, ενώ ενθαρρυντικά ήταν τα στοιχεία για την αγορά των containerships με πλοία χωρητικότητας 9.000 TEUs να έχουν ημερήσιους ναύλους της τάξης των $36.000/ημέρα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ