
Σε πρόσφατη έκθεση που εξέδωσε η Clarksons Research, επισημαίνεται ότι η παγκόσμια ναυτιλία έχει ακόμα δρόμο να διανύσει προτού επέλθει η πολυπόθητη ισορροπία στην αγορά.
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με την έκθεση, κατά την διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2019 η αύξηση του παγκόσμιου στόλου πλοίων διαμορφώθηκε στο 1,9%. Από την άλλη οι ναυπηγήσεις πλοίων σημείωσαν αύξηση της τάξης του 9% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, αγγίζοντας τους 51 εκατ. τόνους σε χωρητικότητα.
Το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών αντιπροσωπεύει περίπου το 10% του υπάρχοντος στόλου πλοίων, ενώ θετικό είναι το γεγονός ότι η ανάπτυξη του στόλου για το 2020 προβλέπεται από την Clarksons στο 1,9%, αντιπροσωπεύοντας το χαμηλότερο ποσοστό ανάπτυξης των 20 τελευταίων ετών.
Από την πλευρά της ζήτησης, για το 2019 προβλέπεται ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου κατά 2,2% συγκριτικά με τις αρχικές προβλέψεις για 3,2%. Η μείωση του ποσοστού οφείλεται στις τεταμένες σχέσεις ΗΠΑ–Κίνας, στην κατάρρευση του φράγματος στο ορυχείο Brucutu της Vale, στους κυκλώνες στην Αυστραλία και τις περικοπές στην παγκόσμια πετρελαϊκή παραγωγή.
Ανά αγορά, η αγορά των δεξαμενοπλοίων βιώνει μία καλύτερη περίοδο φέτος συγκριτικά με πέρυσι, ωστόσο, η σχετικώς βραχεία χειμωνιάτικη περίοδος και ο υψηλός αριθμός παραδόσεων νεοναυπηγηθέντων πλοίων επηρέασαν σημαντικά την κερδοφορία το πρώτο εξάμηνο του 2019.
Το ίδιο διάστημα η αγορά του dry ήρθε αντιμέτωπη με αναταράξεις από πλευράς ζήτησης και προσφοράς, ενώ ενθαρρυντικά ήταν τα στοιχεία για την αγορά των containerships με πλοία χωρητικότητας 9.000 TEUs να έχουν ημερήσιους ναύλους της τάξης των $36.000/ημέρα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ