
Στο ενδεχόμενο ενός Brexit χωρίς συμφωνία αναφέρθηκε ο αρμόδιος υπουργός της Μεγάλης Βρετανίας, Στέφαν Μπάρκλεϋ, διευκρινίζοντας, ωστόσο, ότι η κυβέρνηση της χώρας προετοιμάζεται ακόμα και γι’ αυτό σενάριο.
Σε συνέντευξή του στο Sky News, ο υπεύθυνος υπουργός του Brexit, ο οποίος είναι υποστηρικτής του Boris Johnson για την πρωθυπουργία της Μεγάλης Βρετανίας, δήλωσε ότι «κανείς δε μπορεί να αποκλείσει τι θα μπορούσε να συμβεί στο μέλλον», προσθέτοντας ότι «το ερώτημα είναι εάν κάνουμε ό,τι μπορούμε για να προετοιμαστούμε και εάν προσπαθούμε να καταλήξουμε σε μία κατ’ αρχήν συμφωνία». Ωστόσο, ο ίδιος διευκρίνισε ότι η κυβέρνηση της χώρας εργάζεται σκληρά ώστε να επιτύχει ένα συντεταγμένο Brexit.
Ο Στέφαν Μπάρκλεϋ προσέθεσε ότι αποτελεί προτεραιότητα της βρετανικής κυβέρνησης «να διασφαλίσουμε ότι είμαστε έτοιμοι για κάθε ενδεχόμενο, καθώς οι πολίτες εύλογα θα έθεταν ένα τέτοιο ερώτημα τρία χρόνια μετά το δημοψήφισμα». Από την άλλη, βέβαια, επεσήμανε ότι δε μπορεί να εγγυηθεί πως δεν θα υπάρξουν ελλείψεις στην αγορά, ενώ δεν απέκλεισε πιθανή αύξηση των τιμών, αναφέροντας ότι μέριμνα της κυβέρνησης είναι να προετοιμαστεί ώστε να μετριάσει τον κίνδυνο. Καθησύχασε τους Βρετανούς πολίτες ότι σε καμμία περίπτωση δεν θα πρέπει να κινούνται υπό καθεστώς πανικού.
«Οι μεγάλες επιχειρήσεις έχουν καλά καταρτισμένα σχέδια, έχουν ομάδες που ασχολούνται με αυτό εδώ και δύο χρόνια, και έχει γίνει πολλή δουλειά τόσο στον ιδιωτικό τομέα και σε άλλους τομείς ώστε να διασφαλιστεί ότι μπορούμε να προετοιμαστούμε όσο το δυνατόν καλύτερα», τόνισε ο Βρετανός υπουργός, ο οποίος, ωστόσο, κατέστησε σαφές ότι «είναι καλύτερα να εγκαταλείψουμε την Ευρωπαϊκή Ένωση με μία συμφωνία».
Να σημειωθεί ότι κατά τον υπουργό Οικονομικών της Βρετανίας Φίλιπ Χάμοντ, σε περίπτωση εξόδου από την ΕΕ χωρίς συμφωνία τα δημόσια ταμεία του ΗΒ θα επιβαρύνονταν με 90 δις λίρες, με τον ίδιο να προσθέτει ότι δεν θα υπάρξουν σε ένα τέτοιο σενάριο διαθέσιμα χρήματα για μακροχρόνιες περικοπές φόρων ή αυξήσεις δαπανών.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο «STEROPE», με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής για την παραγωγή καθαρών καυσίμων από βιομηχανικές εκπομπές CO2,…

Μετά την πρόσφατη «ανακωχή» ΗΠΑ-Κίνας και την απόφαση αναστολής των αμοιβαίων λιμενικών τελών στις 30 Οκτωβρίου για ένα έτος, τα σημάδια για τα bulk…

Ο Όμιλος AKTOR και η ΔΕΠΑ Εμπορίας, όπως ανακοίνωσαν, προχώρησαν στη σύσταση της εταιρείας ATLANTIC – SEE LNG TRADE Α.Ε., η οποία έχει ως…

H ταχεία μετατροπή της τεχνολογικής και βιομηχανικής υποδομής της Αυστραλίας στον τομέα των υποβρύχιων ρομποτικών συστημάτων επιβεβαιώνεται από την Anduril. Συγκεκριμένα, στο Σίδνεϊ άνοιξε…

Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…

Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…

Το 24ο NAVIGATOR – The Shipping Decision Makers Forum 2025 επιστρέφει πιο δυναμικό από ποτέ, την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025, 09.00 -16.30 στον Φάρο…

Oι ΗΠΑ αποτελούν πλέον την πρώτη χώρα που έσπασε το φράγμα των 10 εκατ. μετρικών τόνων LNG σε εξαγωγές σε μηνιαίο επίπεδο. Αναλυτικότερα, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ