
Το υπουργείο Μεταφορών της Κίνας εξέδωσε ανακοίνωση καλώντας όσα πλοία φέρουν κινεζική σημαία να λαμβάνουν αυστηρότατα μέτρα προστασίας (επίπεδο ασφαλείας 3) κατά την διέλευσή τους από τα Στενά της Μαλάκκα. Προς ώρας, ωστόσο, δεν έχει διευκρινιστεί για ποιόν λόγο προχώρησε εσπευσμένως σε αυτήν την ενέργεια το Πεκίνο.
Τα Στενά της Μαλάκκα αποτελούν ένα από τα πιο κομβικά σημεία των παγκόσμιων θαλάσσιων μεταφορών, συνδέοντας τον Ειρηνικό με τον Ινδικό Ωκεανό, ενώ μέσω της εν λόγω θαλάσσιας περιοχής διακινείται πετρέλαιο και LNG από την Μ. Ανατολή και την Αφρική προς την Ασία.
Η Κίνα, άλλωστε, αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους εισαγωγείς αργού πετρελαίου και φυσικού αερίου, οπότε επηρεάζεται σημαντικά από τυχόν καθυστερήσεις ή αναταραχές στις θαλάσσιες μεταφορές.
Η απόφαση της Κίνας να προειδοποιήσει πλοία που διέρχονται από τα Στενά της Μαλάκκα, λαμβάνει χώρα λίγες εβδομάδες αφότου συνέβη η επίθεση στα δεξαμενόπλοια, που διέπλεαν τα Στερνά του Ορμούζ, από όπου διέρχεται ένα μεγάλο ποσοστό του διά θαλάσσης μεταφερόμενου όγκου αργού πετρελαίου στον κόσμο.
Σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης, σε περίπτωση που διακοπεί η διέλευση πλοίων από τα Στενά της Μαλάκκα, εκτιμάται ότι περίπου το ήμισυ του παγκόσμιου στόλου πλοίων θα χρειαστεί να πραγματοποιεί πλόες γύρω από το Αρχιπέλαγος της Ινδονησίας. Η αλλαγή της θαλάσσιας διαδρομής θα οδηγήσει σε αύξηση του λειτουργικού κόστους των πλοίων, επηρεάζοντας πιθανώς τις τιμές των commodities ενέργειας.
Κατά την διάρκεια του περασμένου έτους εκτιμάται ότι έλαβαν χώρα οκτώ επιθέσεις σε πλοία στα Στενά της Μαλάκκα, σύμφωνα με το ReCAAP Information Sharing Centre.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανήγγειλε αργά το βράδυ της Κυριακής 6 Ιουλίου (τοπική ώρα) μέσω Truth Social ότι οι πρώτες ενημερωτικές επιστολές του…
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ