
Στο περιθώριο της Ναυτικής Εβδομάδας της Γένοβας, της οποίας οι εργασίες ολοκληρώθηκαν εχθές, διεξήχθη μια ενδιαφέρουσα ημερίδα κατά την οποία τέθηκε επί τάπητος το ζήτημα της ανακύκλωσης πλοίων.
Αξιωματούχος της Confitarma αφού εξέφρασε την ανάγκη ύπαρξης διεθνών κανονισμών, την εφαρμογή των οποίων μόνο ο ΙΜΟ μπορεί να εγγυηθεί, διευκρίνισε ότι θέση της ECSA και βασική της προτεραιότητα αποτελεί η επικύρωση της Διεθνούς Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ του 2009 για την ανακύκλωση των πλοίων σύμφωνα με τους σχετικούς περιβαλλοντικούς όρους. Ο κ. Fabio Faraone επεσήμανε ότι «η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ αποτελεί το μοναδικό εφαρμόσιμο εργαλείο παγκοσμίως, το οποίο μπορεί να θέσει τους αναγκαίους κανόνες για την ανάπτυξη εγκαταστάσεων ανακύκλωσης πλοίων».
Όλοι οι συμμετέχοντες σημείωσαν την ανάγκη τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης όχι μόνο να επικυρώσουν τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ αλλά και να συνεργαστούν με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε όλα τα ναυτικά κράτη του κόσμου να ακολουθήσουν την ίδια στρατηγική.
Η ECSA, η οποία πρόσφατα οργάνωσε μία αποστολή στις εγκαταστάσεις που βρίσκονται στο Αλάνγκ της Ινδίας προκειμένου να διερευνηθούν οι κίνδυνοι αλλά και οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται από την ανακύκλωση των πλοίων, κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επεκτείνει τη λίστα των πιστοποιημένων μονάδων, οι οποίες δύνανται να παρέχουν υπηρεσίες ανακύκλωσης σύμφωνα και με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.
Σημειωτέον ότι πριν λίγες ημέρες οκτώ γιάρδες ανακύκλωσης (δύο στη Δανία, πέντε στη Νορβηγία και μία στην Τουρκία) προστέθηκαν στη ευρωπαϊκή λίστα των εγκεκριμένων και πιστοποιημένων μονάδων ανακύκλωσης, οι οποίες ανέρχονται σήμερα σε συνολικά 34.
Πάντως, σε επικοινωνία των Ναυτικών Χρονικών με τον κ. Τάσo Πρόσσιο, αντιπρόεδρο της Wirana Shipping Corporation, στο πλαίσιο του διεθνούς συνεδρίου «Pireas 2019», ο ίδιος ανέφερε ότι η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ δεν αναμένεται να εφαρμοστεί πριν το 2022-2023, παρά το γεγονός ότι προσεχώς οι χώρες που εισχωρούν στη Σύμβαση θα ανέλθουν στις 14.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ