
Με αφορμή τη στρατηγική του ΙΜΟ για μείωση της ρύπανσης από Greenhouse Gases, η Oshima Shipbuilding και ο νηογνώμονας DNV GL υπέγραψαν μία μακροπρόθεσμη στρατηγική συνεργασία, με σκοπό την περαιτέρω έρευνα και εξέλιξη, όσον αφορά τα νέα bulk carrier designs. Το πρώτο design που προέκυψε από τη συνεργασία, το “Oshima Ultramax 2030”, το οποίο οδηγεί σε 50% μείωση του EEDI (Energy Efficiency Design Index), κυκλοφόρησε στην εμπορική έκθεση Nor-Shipping στο Όσλο.
Η Oshima Shipbuilding και ο DNV GL σκοπεύουν να συνεχίσουν τη στρατηγική συνεργασία ως το 2030, αναπτύσσοντας ένα σχέδιο δράσης για το σενάριο των μηδενικών εκροών ρύπων του ΙΜΟ, το οποίο θα προκύψει σταδιακά, εν μέσω ετήσιων Joint Industry Projects (JIPs), στα οποία θα κληθούν να συμμετάσχουν και άλλοι συνεργάτες.
“Η Oshima και ο DNV GL έχουν ήδη μια στενή συνεργασία εδώ και πολλά χρόνια, με σχεδόν 200 πλοία να έχουν παραδοθεί, ή παραγγελθεί από την Oshima για την κλάση του DNV GL. “Με αυτή τη στρατηγική συμφωνία επιθυμούμε να επεκτείνουμε ακόμα περισσότερο τη συνεργασία μας” δήλωσε ο κ. Eiichi Hiraga, Πρόεδρος της Oshima Shipbuilding. “Είμαστε ιδιαίτερα ενθουσιαμένοι για τα νέα, πρωτοποριακά σχέδια, που από κοινού θα παραδώσουμε τα επόμενα χρόνια.”
Η πρώτη παράδοση αυτής της σύμπραξης κυκλοφόρησε στην εμπορική έκθεση Nor-Shipping στο Όσλο: το “Oshima Ultramax 2030”, είναι ένα νέο και καινοτόμο design, το οποίο διαμορφώθηκε σε συνεργασία με την εξέχουσα εταιρεία κατασκευής προωστήριων μηχανών Wärtsilä. Με EEDI σχεδόν 50% χαμηλότερο συγκριτικά με πλοία παρόμοιου τύπου, το εν λόγω Ultramax αποτελεί ένα από τα πλέον αποδοτικά bulk carrier designs μέχρι και σήμερα. Μεγιστοποιεί τη λειτουργική απόδοση, ενώ εκ παραλλήλου, μειώνει τη ρύπανση χρησιμοποιώντας LNG για καύσιμο, και επιπλέον, ένα βελτιστοποιημένο σχήμα κύτους και ένα ιστίο για παραγωγή περισσότερης προώθησης. Επιπρόσθετα, το συγκεκριμένο design, με τη χρήση ηλιακών καναλιών και μπαταρίας, καλύπτει τις ενεργειακές ανάγκες του πληρώματος κατά την παραμονή στο πλοίο και τις διεργασίες στο λιμάνι.
“Προκειμένου να βοηθήσουμε τη ναυτιλιακή βιομηχανία να ανταποκριθεί στους φιλόδοξους στόχους του ΙΜΟ για μείωση των GHG ρύπων, χρειάζεται και αυτή με τη σειρά της να διαμορφώσει προηγμένα ship designs, εκμεταλλευόμενη τόσο τις ήδη υπάρχουσες, όσο και τις νέες τεχνολογίες” είπε ο κ. Trond Hodne, Sales & Marketing Director του DNV GL. “Αυτή η συνεργασία καταδεικνύει πόσα πολλά οφέλη μπορούν να προκύψουν από μία τέτοια προσέγγιση.
Το design μειώνει κατά το ήμισυ το EEDI και θέτει νέα δεδομένα για bulk carriers με χαμηλά ποσοστά ρύπανσης. Η σχέση μας με την Oshima κρατάει πολλά χρόνια και ευελπιστούμε να συνεχίσουμε αυτή τη συνεργασία και στο μέλλον.”
Φωτό: DNV GL
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ