
Η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου (πλοία 100 ΚΟΧ και άνω) κατέγραψε αύξηση κατά 0,5% τον περασμένο Απρίλιο σε σχέση με τον Απρίλιο του 2018, ενώ μεταβολή της τάξης του +0,7% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2018 προς το 2017, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΛΣΤΑΤ).
Όπως φαίνεται στον Πίνακα 1, η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, τον περασμένο Απρίλιο κατέγραψε μείωση της τάξεως του 2,3%, συγκριτικά με τον Απρίλιο του 2018. Μείωση κατά 1,7% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2018 προς το 2017.
Ο αριθμός των φορτηγών πλοίων κατέγραψε μείωση καθώς τον Απρίλιο του 2017 ο ελληνικός εμπορικός στόλος απαριθμούσε 440 πλοία, τον Απρίλιο του 2018 ο αριθμός αυτός μειώθηκε κατά 3,4% στα 425, ενώ τον περασμένο Απρίλιο ο αριθμός των φορτηγών πλοίων άγγιξε τα 415.
Τα δεξαμενόπλοια υπό ελληνική σημαία άγγιζαν τα 511 τον περασμένο Απρίλιο, μειωμένα κατά 0,6% συγκριτικά με τον Απρίλιο του 2018.
Σε αντίθεση, τα επιβατηγά πλοία σημείωσαν άνοδο καθώς τον Απρίλιο του 2017 ο αριθμός τους είχε ανέλθει σε 635, τον Απρίλιο του 2018 ο αριθμός τους αυξήθηκε κατά 3,3% στα 656, ενώ τον περασμένο Απρίλιο άγγιξε τα 687.
Στο Γράφημα 1 που ακολουθεί παρουσιάζεται η πορεία της δύναμης και της ολικής χωρητικότητας εμπορικών πλοίων υπό ελληνική σημαία (100 ΚΟΧ και άνω), σε μηνιαία βάση, από τον Ιανουάριο του 2017 έως και τον Απρίλιο του 2019.
Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ