
Στην Ελλάδα βρέθηκε ο κ. David Peyman, αναπληρωτής υφυπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, υπεύθυνος για τις διεθνείς κυρώσεις του State Department, όπου και πραγματοποίησε συναντήσεις με αξιωματούχους της ελληνικής κυβέρνησης, εκπροσώπους της πλοιοκτησίας και της ευρύτερης ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Σκοπός της επίσκεψης, όπως ανέφερε ο ίδιος ο κ. Peyman στα Ναυτικά Χρονικά ήταν η διεξαγωγή συζητήσεων, τόσο με την ελληνική κυβέρνηση, όσο και με τον Πρόεδρο Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Θεόδωρο Βενιάμη, προκειμένου να τους ενημερώσει αναφορικά με παραβιάσεις των αμερικανικών κυρώσεων προς το Ιράν από ελληνικών συμφερόντων πλοία και να για ζητήσει τη συνεργασία τους στην αντιμετώπιση του φαινομένου.
Ο κ. David Peymann ανέφερε πως στο παρελθόν πολλά ιρανικά δεξαμενόπλοια απενεργοποιούσαν τους αναμεταδότες τους (AIS) για να αποκρύψουν την πραγματική τους θέση, μια πρακτική που φαίνεται πως το τελευταίο διάστημα έχει υιοθετηθεί και από ορισμένες διαχειρίστριες εταιρείες στα πλοία τους.
«Η μεγάλη πλειοψηφία των ελληνικών διαχειριστριών εταιρειών πράττουν ορθά» ανέφερε ο αναπλ. Υφυπουργός εξωτερικών, ωστόσο εστιάστηκε σε ολιγάριθμες εταιρείες οι οποίες διακινδυνεύουν τη θαλάσσια ασφάλεια και δημιουργούν ισχυρά πλήγματα στη φήμη της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Σημειώνεται πως η Ουάσιγκτον ανακοίνωσε το Μάιο πως δεν θα υπάρξει περαιτέρω παράταση στις εξαιρέσεις των κυρώσεων απέναντι στο Ιράν, θέτοντας σε πλήρη ισχύ τις κυρώσεις για τις εισαγωγές ιρανικού πετρελαίου.
Η αποκλειστική συνέντευξη του αναπληρωτή υφυπουργού εξωτερικών, στενού συνεργάτη του Προέδρου Τραμπ θα δημοσιευθεί στο τεύχος Μαΐου των Ναυτικών Χρονικών.
Η επίσκεψη του Αμερικανού αξιωματούχου υποδηλώνει σαφώς τη διάθεση του προέδρου Τραμπ απέναντι στην Τεχεράνη αλλά και σε όσους δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις του Λευκού Οίκου.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ