
Τα κρατικά ναυπηγεία της Κροατίας, Uljanik, βρίσκονται μια ανάσα πριν την χρεωκοπία. Η οικονομική δυσπραγία που πλήττει την κροατική ναυπηγική βιομηχανία, λόγω των μειωμένων παραγγελιών για νέα πλοία, έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό το εργατικό δυναμικό των ναυπηγείων κινδυνεύοντας να μείνουν χωρίς δουλειά χιλιάδες άτομα.
Οι εργαζόμενοι των ναυπηγείων Uljanik πραγματοποιούν κατά καιρούς απεργιακές κινητοποιήσεις προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για την μη πληρωμή των δεδουλευμένων τους.
Σύμφωνα με το Bloomberg, τα Uljanik αποτελούν ένα από τα ιστορικότερα ναυπηγεία της Ευρώπης με πορεία 163 ετών. Σήμερα τα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζουν τους ωθούν στην ανάγκη προσέλκυσης ξένων επενδύσεων, με την Κίνα να αποτελεί μια πιθανή επιλογή.
Πρόσφατα ο πρόεδρος της China Shipbuilding Industry Corp. (CSIC), Hu Wenming, στο πλαίσιο της συνάντησής του με τον πρωθυπουργό της Κροατίας, κ. Andrej Plenkovic, επεσήμανε ότι ενδεχομένως πραγματοποιηθούν επενδύσεις στο ναυπηγείο Uljanik από την CSIC.
Από την πλευρά του ο CEO του Uljanic Group, Emil Bulic, τόνισε ότι απαιτούνται επενδύσεις 80 εκατ. ευρώ προκειμένου να παραμείνουν ανοιχτά τα ναυπηγεία για τους επόμενους έξι μήνες, να πληρωθούν οι εργαζόμενοι και να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη των πελατών απέναντι στα εν λόγω ναυπηγεία.
Όπως επεσήμανε μάλλον με σκεπτικισμό ο γενικός γραμματέας της Sea Europe, Christophe Tytgat, σε οι κυβερνώντες στην Ασία, σε αντίθεση με την Ε.Ε. επενδύουν στην εκάστοτε ναυπηγική βιομηχανία. Αυτό οδηγεί σε ένα άνισο «παιχνίδι» μεταξύ των ασιατικών και ευρωπαϊκών ναυπηγείων, με αποτέλεσμα τα δεύτερα να αντιμετωπίζουν σε μεγαλύτερο βαθμό το ενδεχόμενο κλεισίματος σε περίπτωση οικονομικών προβλημάτων.
Η Κίνα στο πλαίσιο της επεκτατικής της πολιτικής επενδύει σε διάφορους τομείς της ναυτιλίας αλλά και στις συνδυασμένες μεταφορές. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν οι κινεζικές επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά καθώς και σε εκείνον της Τεργέστης, καθώς και στο Βελιγράδι, στην Βάρνα και στο Μπουργκάς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ