
Την Παρασκευή 12 Απριλίου 2019 η Μαλαισία προχώρησε στην υπογραφή νέας συμφωνίας για την κατασκευή του φιλόδοξου «East Coast Rail Link (ECRL)», το οποίο υποστηρίζεται από την Κίνα για την εφαρμογή του «Belt and Road Ιnitiative».
Να σημειωθεί ότι το περασμένο καλοκαίρι η νεοεκλεχθείσα τότε κυβέρνηση της Μαλαισίας είχε αναστείλει τις εργασίες κατασκευής του εν λόγω σιδηροδρομικού δικτύου διότι ο τελικός προϋπολογισμός του υπερέβαινε τον αρχικό κατά 35%. Ωστόσο σύμφωνα με τη νέα συμφωνία της μαλαισιανής κυβέρνησης με την κινεζική κατασκευάστρια εταιρεία CCCC (China Communication Construction Company), ο προϋπολογισμός για τις δύο πρώτες φάσεις του project θα ανέλθει εν τέλει στα $10,7 δις έναντι $16 δις που είχε αρχικά αποφασιστεί ενώ το μήκος του δικτύου θα μειωθεί κατά 40 χλμ στα 648 χλμ.
Για τον Κινεζικό Δράκο το ECRL είναι ζωτικής σημασίας καθώς το Πεκίνο προσβλέπει στο να αυξήσει την διακίνηση εμπορευμάτων από και προς την Κίνα αποφεύγοντας παράλληλα τα πολυσύχναστα στενά της Σιγκαπούρης. Από την πλευρά της μεγάλη μερίδα αναλυτών θεωρεί μετά την παροχή ευνοϊκότερων όρων από κινεζικής πλευράς για την ανάπτυξη του ECRL, θα ακολουθήσουν και άλλες χώρες που συμμετέχουν στο BRI ζητώντας ανάλογη μείωση του κόστους υποδομών.
Τέλος όπως σημειώνει στο South China Morning Post ο Wang Huiyao, πρόεδρος του Centre for China and Globalisation, με το νέο deal η Κίνα στο πλαίσιο της στρατηγικής της για το διεθνές εμπόριο, φαίνεται διαλλακτική στο να διαπραγματευθεί με νέους όρους την ανάπτυξη αντίστοιχων projects κατά μήκος του BRI.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ