Ποιές εισηγμένες εταιρείες έχουν αυξήσει σημαντικά την αξία του στόλου;

    1116
    Ποιές εισηγμένες εταιρείες έχουν αυξήσει σημαντικά την αξία του στόλου;

    Το 2018 αποτέλεσε για την παγκόσμια ναυτιλία έτος μεγάλων προκλήσεων καθώς η αναπτυγμένη δραστηριότητα στα ναυπηγεία και κατά συνέπεια η αυξημένη προσφορά πλοίων συγκριτικά με τη ζήτηση, είχαν σαν αποτέλεσμα να επηρεαστούν αρνητικά οι ναύλοι. Ωστόσο κατά την VesselsValue, ορισμένες εισηγμένες εταιρείες κατάφεραν να αυξήσουν την αξία του στόλου τους μέσα σε ένα τέτοιο ευμετάβλητο περιβάλλον.

    Ποιες ήταν αυτές; Κατά τους 12 τελευταίους μήνες η Star Bulk Carriers, η GasLog Ltd, η Euronav, η Transocean Inc και η Costamare είδαν την αξία του συνδυασμένου στόλου τους να αυξάνεται κατά $5 δις, όπως προκύπτει και από το παρακάτω διάγραμμα:

    vesselsValue

     

    Η Transocean καθιέρωσε κατά το οικονομικό έτος 2018/2019 την ηγετική της θέση μεταξύ των εισηγμένων εταιρειών με βάση την αξία του στόλου τους. Η εξαγορά της Ocean Rig του Γιώργου Οικονόμου, σε ένα deal που άγγιξε τα $2,7 δις σίγουρα διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή, αναφέρει η VesselsValue.

    Η Euronav από την πλευρά της, μέσω της απόκτησης της Gener8 αύξησε το μερίδιό της στην αγορά των VLCCs. Την μεγαλύτερη αγοραστική δραστηριότητα second-hand πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου το 2018 κατέγραψε η Star Bulk Carriers. Πιο συγκεκριμένα η Star Bulk το περασμένο έτος προχώρησε στην εξαγορά 6 capesizes από την ER Schiffahrt, 3 Capesizes από την Oceanbulk (έναντι της διάθεσης 3,4 εκατ. μετοχών), 15 bulkers από την Songa Bulk έναντι ιδίων κεφαλαίων ύψους $145 εκατ. και 13,7 εκατ. μετοχών, 6 Panamaxes και Post Panamaxes από την Augustea Group και 6 ακόμη bulkers από την ABY Group Holding στις αρχές του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue.

    Κατά τον με τον Court Smith, Senior Analyst της VesselsValue, τα μαύρα σύννεφα στις ναυλαγορές ιδίως για τα πλοία ξηρού φορτίου φαίνεται να απομακρύνονται καθώς ουσιαστικά η μεταφορά εμπορευμάτων διά θαλάσσης παραμένει κραταιά παρά τις ανησυχίες για τις εμπορικές διενέξεις ΗΠΑ-Κίνας

    Ουσιαστικά το μεγαλύτερο πλήγμα από την αμερικανοκινεζική κόντρα μέχρι στιγμής έχουν υποστεί οι αμερικανικές εξαγωγές σόγιας προς την Κίνα, μία αγορά που ωστόσο ήδη αντιμετώπιζε αρκετές προκλήσεις. Από την άλλη η υποχώρηση των ναύλων για τα Capesizes έχει τις ρίζες του στις στρεβλώσεις των εξαγωγών iron ore της Βραζιλίας (Vale) αλλά και στην μειωμένη εξάρτηση μεγάλης μερίδας κρατών από τον άνθρακα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Απόρροια αυτού είναι οι ναύλοι για τα μικρότερου μεγέθους bulk carriers, όπως τα Supramaxes, να ανέρχονται σε πολύ υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με αυτούς για τα Capesizes.

    Τέλος ο κ. Smith καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι μεγάλες προκλήσεις, που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, θα οδηγήσουν πολλές εταιρείες να στραφούν στις συγχωνεύσεις.

     

    Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.