
Οι απώλειες στις βρετανικές αγορές την περασμένη Παρασκευή (22/03) αποτέλεσαν περισσότερο απόρροια της γενικότερης υποχώρησης των κεφαλαιαγορών διεθνώς κατά περίπου 2% καθ’ όλη τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας, παρά των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το Brexit. Τα ομόλογα σαφέστατα αποτελούν έναν πιο «ευαίσθητο» δείκτη οικονομικής δραστηριότητας σε σχέση με τις μετοχές.
Την Παρασκευή 22 Μαρτίου είχαμε την αντιστροφή της καμπύλης των αποδόσεων των αμερικανικών ομολόγων. Με άλλα λόγια η απόδοση των 10ετών αμερικανικών ομολόγων υποχώρησαν σε επίπεδο χαμηλότερο από την απόδοση των εντόκων γραμματίων διάρκειας 3 μηνών. Αναφερόμενη στο γεγονός αυτό η πρώην επικεφαλής της Fed, Τζάνετ Γέλεν, φάνηκε καθησυχαστική και σημείωσε ότι αποτελεί ένδειξη ότι θα χρειαστεί μία μείωση επιτοκίων από την κεντρική τράπεζα των ΗΠΑ αλλά όχι ένδειξη μιας επερχόμενης ύφεσης για την αμερικανική οικονομία.
Να σημειωθεί, ωστόσο, ότι η τελευταία αντιστροφή της καμπύλης των αποδόσεων των αμερικανικών ομολόγων συναντάται στα τέλη του 2005 και 24 μήνες μετά ξεκινά ουσιαστικά η μεγάλη παγκόσμια οικονομική κρίση. Αυτό που παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον για το επενδυτικό κοινό είναι ότι από τα τέλη του 2005 όταν και εμφανίστηκε το «φαινόμενο» της αντιστροφής της καμπύλης των αποδόσεων, οι αμερικανικές αγορές κατέγραψαν κέρδη περίπου 18% για τους επόμενους 18 μήνες. Η προοπτική των χαμηλότερων επιτοκίων και κατά συνέπεια του μειωμένου κόστους δανεισμού αναμφισβήτητα έπαιξε το ρόλο του σε αυτό. Επί του παρόντος, οι προβλέψεις για την οικονομική πορεία των ΗΠΑ υποδηλώνουν επιβράδυνση για το 2019, αλλά όχι ύφεση και εάν η αγορά ομολόγων επιβεβαιωθεί, τότε αναμένεται ένα πολύ ασθενέστερο οικονομικό περιβάλλον το 2020.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Βρετανίδα Πρωθυπουργός Τερέζα Μέι παραδέχθηκε στην Βουλή των Κοινοτήτων ότι δεν έχει την υποστήριξη από το κοινοβούλιο για να κερδίσει μία τρίτη ψηφοφορία στη συμφωνία της για το Brexit.
Τέλος και στο μέτωπο των συνομιλιών ΗΠΑ-Κίνας, αξιωματούχοι της αμερικανικής κυβέρνησης αναμένεται να βρεθούν στο Πεκίνο για συζητήσεις την τρέχουσα εβδομάδα, και το τελευταίο πράγμα που χρειάζεται η ευμετάβλητη παγκόσμια οικονομία είναι η συνέχιση των εμπορικών διενέξεων μεταξύ των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου.
Φωτό: Quilter Cheviot
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ