
Δυστυχώς από αρχές του έτους τα ατυχήματα στη θάλασσα και δη οι πυρκαγιές σε containerships, φιγουράρουν στις πρώτες ειδήσεις του ναυτιλιακού Τύπου.
Η αρχή βεβαίως έγινε με την πυρκαγιά που ξέσπασε στο «Yantian Express» στις αρχές Ιανουαρίου ενώ το πιο πρόσφατο περιστατικό αφορά αυτό την πυρκαγιά στο «Grande America» με αποτέλεσμα το πλοίο να βυθιστεί.
Με αφορμή τα ανωτέρω, το TT Club σημειώνει ότι τα εν λόγω περιστατικά αποτελούν «την κορυφή του παγόβουνου» και εκτίμησε ότι κάθε 60 μέρες λαμβάνει χώρα ένα τουλάχιστον σημαντικό περιστατικό πυρκαγιάς σε containership το 2019.
Παράλληλα, κατά τον ασφαλιστικό οργανισμό, περίπου το 66% των περιστατικών που σχετίζονται με την απώλεια φορτίου έχει τις ρίζες του στην γενικότερη μη τήρηση των προδιαγραφών φόρτωσης.
Από την άλλη κατά την ICHCA (International Cargo Handling Coordination Association), από τα 60 εκατ. εμπορευματοκιβώτια που φορτώνονται ετησίως περίπου το 10% (δηλαδή 6 εκατ.) «φιλοξενούν» επικίνδυνα φορτία τα οποία ενδεχομένως ευθύνονται για την πρόκληση πυρκαγιών.
Tέλος ο Storrs-Fox, Risk Management Director του TT Club, τονίζει ότι για να μειωθούν τέτοιου είδους περιστατικά θα πρέπει να συντελεστεί μεγάλη αλλαγή στις επιθεωρήσεις φορτίων και συμπλήρωσε ότι όλα τα εμπλεκόμενα μέρη στην εφοδιαστική αλυσίδα θα πρέπει να έχουν μια ρεαλιστική αντίληψη και μια υπεύθυνη στάση απέναντι στον κίνδυνο.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ