
Του Δρος Γεωργίου Κ. Βαγγέλα, Διευθύνοντος Συμβούλου Ports & Shipping Advisory
Ο Βόλος φιλοξένησε στις 16 Μαρτίου 2019 τις εργασίες του συνεδρίου MarePort 2019 με θέμα τις προοπτικές του λιμένα του Βόλου και της Περιφέρειας Θεσσαλίας στο νέο λιμενικό περιβάλλον, καθώς και τις δυνατότητες περαιτέρω ενσωμάτωσής τους σε αλυσίδες μεταφορών και logistics.
Το συνέδριο περιελάμβανε δύο πάνελ συζητήσεων, με το πρώτο να εστιάζει στο ρόλο του λιμένα Βόλου καθώς και στις δυνατότητες προσέλκυσης δραστηριοτήτων logistics στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, ενώ το δεύτερο πάνελ ασχολήθηκε με τη δυνατότητα χρηματοδότησης επενδυτικών σχεδίων τόσο στο επίπεδο του λιμένα όσο και στο επίπεδο των εφοδιαστικών αλυσίδων αλλά και των logistic centers.
Στο πρωτο πάνελ όπου συμμετείχαν ο Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Α.Ε. (ΟΛΒ), Παντολέων Σκάγιαννης, καθώς και εκπρόσωποι ενώσεων logistics, χρηστών λιμένων, και εταιρειών παροχής υπηρεσιών, παρουσιάστηκε το αναπτυξιακό πλάνο του ΟΛΒ, ενώ οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να αναλύσουν πρακτικά ζητήματα που διαμορφώνουν το ευρύτερο πλαίσιο ανάπτυξης των logistics στην περιοχή της Θεσσαλίας. Συμπερασματικά, το λιμάνι του Βόλου παρά την σημαντική γεωγραφική του θέση, δέχεται σημαντικές πιέσεις από τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας, τον Πειραιά και την Θεσσαλονίκη, τα οποία εν πολλοίς ερίζουν για την ενδοχώρα του λιμένα Βόλου καθιστώντας το έργο της ανάπτυξης των logistics μία ιδιαίτερα απαιτητική εξίσωση. Οι συμμετέχοντες ανέλυσαν επίσης πρακτικά ζητήματα που θέτουν εμπόδια στην περαιτέρω ανάπτυξη των logistics τόσο στον Βόλο όσο και στην Ελλάδα γενικότερα, που σχετίζονται κυρίως με τις τελωνειακές διαδικασίες που ακολουθούνται στις εισαγωγές και εξαγωγές εμπορευμάτων.
Στο δεύτερο πάνελ συμμετείχαν εκπρόσωποι τραπεζών, επενδυτικών κεφαλαίων (funds) και ασφαλιστικών οργανισμών, οι οποίοι έθεσαν επί τάπητος τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία που θα μπορούσαν να τεθούν στην διάθεση τόσο του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Α.Ε. όσο και εταιρειών που ενδιαφέρονται για επενδύσεις στον τομέα των logistics. Επίσης συζητήθηκαν οι συνθήκες που επικρατούν στις διεθνείς χρηματαγορές, ενώ υπήρξαν και τοποθετήσεις για την δυνατότητα χρηματοδότησης έργων στον τομέα των logistics.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ