
Του Δρος Γεωργίου Κ. Βαγγέλα, Διευθύνοντος Συμβούλου Ports & Shipping Advisory
Ο Βόλος φιλοξένησε στις 16 Μαρτίου 2019 τις εργασίες του συνεδρίου MarePort 2019 με θέμα τις προοπτικές του λιμένα του Βόλου και της Περιφέρειας Θεσσαλίας στο νέο λιμενικό περιβάλλον, καθώς και τις δυνατότητες περαιτέρω ενσωμάτωσής τους σε αλυσίδες μεταφορών και logistics.
Το συνέδριο περιελάμβανε δύο πάνελ συζητήσεων, με το πρώτο να εστιάζει στο ρόλο του λιμένα Βόλου καθώς και στις δυνατότητες προσέλκυσης δραστηριοτήτων logistics στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, ενώ το δεύτερο πάνελ ασχολήθηκε με τη δυνατότητα χρηματοδότησης επενδυτικών σχεδίων τόσο στο επίπεδο του λιμένα όσο και στο επίπεδο των εφοδιαστικών αλυσίδων αλλά και των logistic centers.
Στο πρωτο πάνελ όπου συμμετείχαν ο Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Α.Ε. (ΟΛΒ), Παντολέων Σκάγιαννης, καθώς και εκπρόσωποι ενώσεων logistics, χρηστών λιμένων, και εταιρειών παροχής υπηρεσιών, παρουσιάστηκε το αναπτυξιακό πλάνο του ΟΛΒ, ενώ οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να αναλύσουν πρακτικά ζητήματα που διαμορφώνουν το ευρύτερο πλαίσιο ανάπτυξης των logistics στην περιοχή της Θεσσαλίας. Συμπερασματικά, το λιμάνι του Βόλου παρά την σημαντική γεωγραφική του θέση, δέχεται σημαντικές πιέσεις από τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας, τον Πειραιά και την Θεσσαλονίκη, τα οποία εν πολλοίς ερίζουν για την ενδοχώρα του λιμένα Βόλου καθιστώντας το έργο της ανάπτυξης των logistics μία ιδιαίτερα απαιτητική εξίσωση. Οι συμμετέχοντες ανέλυσαν επίσης πρακτικά ζητήματα που θέτουν εμπόδια στην περαιτέρω ανάπτυξη των logistics τόσο στον Βόλο όσο και στην Ελλάδα γενικότερα, που σχετίζονται κυρίως με τις τελωνειακές διαδικασίες που ακολουθούνται στις εισαγωγές και εξαγωγές εμπορευμάτων.
Στο δεύτερο πάνελ συμμετείχαν εκπρόσωποι τραπεζών, επενδυτικών κεφαλαίων (funds) και ασφαλιστικών οργανισμών, οι οποίοι έθεσαν επί τάπητος τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία που θα μπορούσαν να τεθούν στην διάθεση τόσο του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Α.Ε. όσο και εταιρειών που ενδιαφέρονται για επενδύσεις στον τομέα των logistics. Επίσης συζητήθηκαν οι συνθήκες που επικρατούν στις διεθνείς χρηματαγορές, ενώ υπήρξαν και τοποθετήσεις για την δυνατότητα χρηματοδότησης έργων στον τομέα των logistics.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα στην Αθήνα κοινή Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας, η οποία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα: η οικονομική ασφάλεια…

Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…

Εκρήξεις ακούστηκαν σήμερα το πρωί κοντά στην πρωτεύουσα του Σουδάν, το Χαρτούμ, που ελέγχεται από τον στρατό, δήλωσαν αυτόπτες μάρτυρες μία ημέρα αφού οι…

Once again, the LALIZAS Force travelled from all over the world to gather on the island of Aegina for the LALIZAS Branches Synergy Summit,…

To support its customers in the transition from conventional to alternative fuels and to further strengthen the qualification and preparation of the crew supplied…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαία εταιρεία στον τομέα της ναυτιλιακής, βιομηχανικής και ενεργειακής αυτοματοποίησης, έχει την τιμή να ανακοινώσει ότι αποτελεί…

Μείωση 13,6% σημείωσε το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας τον Σεπτέμβριο εφέτος, λόγω της αύξησης της αξίας των εξαγωγών και της μείωσης εκείνης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ