
Του καπτ. Γεώργιου Γεωργούλη
Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων της Νέας Ζηλανδίας δημοσίευσε τo πόρισμα της σχετικά με το ατύχημα του 2017 στο Port Chalmers, Dunedin, στο κρουαζιερόπλοιο Emerald Princess, στο οποίο μια φιάλη υψηλής πίεσης αζώτου εξερράγη, προκαλώντας ένα θανάσιμο ατύχημα.
Η έκθεση επισημαίνει την έλλειψη των ελάχιστων προδιαγραφών για την επιθεώρηση, τον έλεγχο και την απόσυρση για τις φιάλες υψηλής πίεσης για τα ενεργειακά συστήματα και σε εγκαταστάσεις καθαίρεσης σωσίβιων λέμβων – ένα κοινό σύστημα για κρουαζιερόπλοια.
Τον Φεβρουάριο του 2017 το πλήρωμα του Emerald Princess με σημαία Βερμούδων επανεγκαθιστά τις φιάλες υψηλής πίεσης αζώτου μετά από συντήρηση στο σύστημα καθαίρεσης σωσιβίων λέμβων (εναλλακτικό σύστημα καθαίρεσης όταν δεν υπάρχει η κύρια πηγή ενέργειας του πλοίου).
Η φιάλη αζώτου που εξερράγη με θανάσιμα αποτελέσματα, όπως και άλλες φιάλες υψηλής πίεσης στο ίδιο σύστημα, παρόλο που ερευνήθηκαν περίπου δύο εβδομάδες νωρίτερα, δεν ήταν κατάλληλες για χρήση και έπρεπε να έχουν αποσυρθεί.
Η Επιτροπή διαπίστωσε επίσης ότι υπάρχει επείγουσα ανάγκη να αναπτυχθούν κατάλληλα πρότυπα σε παγκόσμιο επίπεδο για τη διατήρηση, επιθεώρηση, δοκιμή και, όπου χρειάζεται, αντικατάσταση των φιαλών υψηλής πίεσης που συνδέονται ως εναλλακτικά συστήματα ενέργειας επί των πλοίων.
Η διαχειρίστρια εταιρία έλαβε μια σειρά άμεσων μέτρων ασφαλείας για να αποτρέψει την επανάληψη του ατυχήματος σε οποιοδήποτε από τα πλοία της.
Η Επιτροπή εξέδωσε συστάσεις προς τον κατασκευαστή του εξοπλισμού, τη Διεθνή Ένωση Νηογνωμόνων, τη Διεθνή Ένωση Κρουαζιέρας και τις αρχές της Νέας Ζηλανδίας για να ειδοποιήσουν τα μέλη και τους επιθεωρητές τους, για τις συνθήκες του ατυχήματος, ώστε να ελέγχονται οι συγκεκριμένες εγκαταστάσεις.
Ένα βασικό μάθημα που προέκυψε από το ατύχημα είναι ότι όλα τα σημάδια διάβρωσης από σκουριά στις φιάλες υψηλής πίεσης θα πρέπει να εξετάζονται σχολαστικά από ένα άτομο ικανό να εξετάσει τους κυλίνδρους υψηλής πίεσης (έλεγχος αντοχής – Hydro test) πριν από την αναγόμωση και επαναφορά των φιαλών σε λειτουργία. Φυσικά αυτό προϋποθέτει τακτικές επιθεωρήσεις στις φιάλες που είναι αποθηκευμένες στο πλοίο (και σε αυτές που είναι σε χρήση και στις αμοιβές).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ