Τί απασχολεί την παγκόσμια ναυτιλία εν όψει 2020;

Τί απασχολεί την παγκόσμια ναυτιλία εν όψει 2020;

507
Τί απασχολεί την παγκόσμια ναυτιλία εν όψει 2020;

Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου το 10ο Ετήσιο Capital Link Greek Shipping Forum με την παρουσία και τη συμμετοχή μελών της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας.

Με γνώμονα τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς με ισχύ από το 2020, στο πρώτο πάνελ συμμετείχαν η κ. Armelle Breneol, Marine Fuels Technical Advisor for Europe της ExxonMobil, ο κ.Διομήδης Σταμούλης, Senior Manager Strategic Planning of Industrial Activities & Participation των Ελληνικών Πετρελαίων και ο κ. Steve Bee, Group Commercial & Business Development Director του VPS (Veritas Petroleum Services). Και οι τρεις ομιλητές εξέφρασαν την άποψη ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία θα πρέπει να λάβει προληπτικά μέτρα προκειμένου να ανταποκριθεί εγκαίρως στις νέες περιβαλλοντικές προδιαγραφές του ΙΜΟ, που τίθενται σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2020, ενώ αναφέρθηκαν και στην ανάγκη κατάλληλης διαχείρισης και αποθήκευσης των νέων καυσίμων.

1o
(Α-Δ) : Armelle Breneol, Marine Fuels Technical Advisor for Europe – ExxonMobil, Διομήδης Σταμούλης, Senior Manager Strategic Planning of Industrial Activities & Participation-Ελληνικά Πετρέλαια ,Steve Bee, Group Commercial & Business Development Director -VPS (Veritas Petroleum Services

Το καυτό debate μεταξύ της χρήσης καυσίμων με μέγιστη περιεκτικότητα θείου 0,5% και της εγκατάστασης scrubbers στα πλοία αποτέλεσε το αντικείμενο συζήτησης του δεύτερου πάνελ. Ειδικότερα ο κ. Harmish Norton, Πρόεδρος της Star Bulk Carriers, αναφέρθηκε στην πρόσφατη απόφαση της Ιαπωνίας να επιτρέψει στα λιμάνια της την χρήση open loop scrubbers σε μία περίοδο που αυξάνονται οι φωνές που ζητούν την απαγόρευσή τους. Από την πλευρά του κ.Mark O’neil, Πρόεδρος της Columbia Shipmanagement σημείωσε ότι το “2020 δεν αποτελεί έτος-game changer για την ναυτιλία ωστόσο είναι επαναστατικό για το περιβάλλον.” Ο Πρόεδρος της Columbia Shipmanagement τόνισε επιπλέον ότι ακόμα δεν έχουν αποσαφηνιστεί πλήρως τεχνικά και λειτουργικά θέματα εν όψει 2020 και εξέφρασε την άποψη ότι το κόστος των αποθειωμένων καυσίμων θα καθορίσει την τελική επιλογή. Ενδιαφέρον είχε η τοποθέτηση της κ. Δωροθέας Ιωάννου, Chief Commercial Officer του American P&I Club, η οποία σημείωσε την ανάγκη εκπαίδευσης των πληρωμάτων για την σωστή χρήση των νέων καυσίμων προκειμένου να αποφευχθούν ατυχήματα αλλά και την ανάγκη από πλευράς ναυτιλιακών εταιρειών κατάλληλης προετοιμασίας με στόχο την σωστή διαχείριση του κινδύνου.

Κατά το δεύτερο μέρος του Forum ακούστηκαν ενδιαφέρουσες απόψεις ως προς τον ρόλο της Κίνας στις εξελίξεις για το παγκόσμιο εμπόριο και την παγκόσμια ναυτιλία, ιδιαίτερα μέσω της πλήρης εφαρμογής του Belt and Road Initiative. Παράλληλα, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις εναλλακτικές λύσεις χρηματοδότησης που προσφέρει το ασιατικό leasing, το οποίο κερδίζει συνεχώς έδαφος και στην ελληνική αγορά.

2
(Α-Δ): Xριστόφορος Μπισμπίκος, Partner – Watson Farley & Williams, Cruise Chi, Managing Director – Bocomm Shipping Leasing (Europe) GmbH, Jack Xu, Deputy Head of Shipping Finance Department – CMB Financial Leasing, Νίκος Δασκαλάκης Director – Smarine Advisors Limited

Τέλος, στο πλαίσιο του συνεδρίου απονεμήθηκε το “2019 Capital Link Greek Shipping Leadership Award” στον Captain Πάρη Δράγνη, Chairman & Founder της Goldenport Group, σε αναγνώριση της μακροχρόνιας συμβολής του και των επιτευγμάτων του στη ναυτιλία.

Φωτό: Ναυτικά Χρονικά