
Η αγορά δεξαμενόπλοιων έχει αξιοποιήσει στο έπακρο τη σταθερή ώθηση που πυροδότησε η πτώση των τιμών του πετρελαίου, η οποία ξεκίνησε στις αρχές του περασμένου Οκτωβρίου, σημειώνει σε πρόσφατη αναφορά της η BIMCO. Ειδικότερα, η τάση αυτή πυροδοτήθηκε μετά την αύξηση της παραγωγής πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας που ανήλθε στα επίπεδα ιστορικών υψηλών των 11,1 εκατ. βαρελιών/ημέρα τον Νοέμβριο.
Κατά συνέπεια τα κέρδη των δεξαμενόπλοιων κατά μέσο όρο έφτασαν έως τα $50.000/ημέρα στα τέλη Νοεμβρίου και στις αρχές Δεκεμβρίου 2018.
Από την άλλη, παρόμοιο είναι και το σκηνικό για τα product tankers, όπως αναφέρει ηBIMCO, παρά το γεγονός ότι αυτού του τύπου πλοία δεν εκμεταλλεύθηκαν στο έπακρο την πτώση των τιμών πετρελαίου. Σημαντικό ρόλο διαδραμάτισαν, επίσης, και οι εξαγωγές πετρελαίου από τις ΗΠΑ, οι οποίες παρά τις κυρώσεις προς την Κίνα κινούνταν διαρκώς σε επίπεδα ρεκόρ και τον περασμένο Οκτώβριο ανήλθαν στους 8,6 εκατ. τόνους.
Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές για την αγορά του wet, η ΒΙΜCO εκτιμά ότι η αύξηση του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων κατά περίπου 3,4% το 2019 θα δημιουργήσει έντονες πιέσεις στους ναύλους.
Τέλος, κατά την BIMCO οι εισαγωγές πετρελαίου των ΗΠΑ από την Βενεζουέλα μετά τις νέες εμπορικές κυρώσεις της Ουάσιγκτον, σαφώς και θα μειωθούν, με το «κενό» να καλύπτεται από Μεξικό και Καναδά, ενώ η αυξημένη παραγωγή από τις ΗΠΑ θα λειτουργήσει θετικά για την αγορά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ