
Το Istanbul Airport και το Beijing Daxing Airport αναμένεται να γίνουν τα δύο μεγαλύτερα αεροδρόμια στον κόσμο έως το 2025, δημιουργώντας ένα νέο παγκόσμιο κόμβο μεταφορών.
Με το 90% των εργασιών να έχει ολοκληρωθεί, το γιγαντιαίο νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης θα εξυπηρετεί τουλάχιστον 90 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, ενώ έως το 2023 ο αριθμός αυτός πρόκειται να ανέλθει στους 150 εκατομμύρια επιβάτες. Το νέο, τρίτο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, μετά το Ataturk και το Sabiha Gokcen, βρίσκεται στο βορειοδυτικό τμήμα της ευρωπαϊκής πλευράς, κοντά στα παράλια της Μαύρης Θάλασσας και διαθέτει 6 διαδρόμους, υπερσύχρονες εγκαταστάσεις και πλήθος εμπορικών καταστημάτων. Με την πλήρη λειτουργία του να έχει τεθεί από τον Μάρτιο, το αεροδρόμιο αναμένεται να καταστήσει την Τουρκία παγκόσμιο αεροπορικό κόμβο αλλά και την Turkish Airlines κυρίαρχο στις αερομεταφορές μεταξύ Ασίας, Ευρώπης και Αφρικής.
Από την άλλη πλευρά το νέο αεροδρόμιο της πρωτεύουσας της Κίνας εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί περίπου 100 με 150 εκατ. επιβάτες σε ετήσια βάση, αντιπροσωπεύοντας εξίσου ένα από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια του κόσμου, καθώς και ένα διεθνή κόμβο μεταφορών. Tο αεροδρόμιο του Πεκίνου το οποίο θα πραγματοποιήσει τα εγκαίνιά του στις 30 Σεπτεμβρίου του 2019, θα διαθέτει 7 διαδρόμους απογείωσης και προσγείωσης, 6 εμπορικούς και ένα στρατιωτικό και θα φιλοξενεί ετησίως 620.000 πτήσεις.
Περιμένουμε λοιπόν να δούμε ποιο τελικά αεροδρόμιο θα «κυριαρχήσει» και θα καταφέρει να αποτελέσει το μεγαλύτερο διεθνή αεροπορικό κόμβο των πέντε ηπείρων! Είναι βέβαιο ότι η αλματώδης αύξηση της αεροπορικής κίνησης στην Ασία καθιστά τα δύο αυτά αεροδρόμια πιο ελκυστικά για επιβάτες αλλά και αεροπορικές εταιρείες, ενώ και από γεωπολιτικής σκοπιάς τόσο το Πεκίνο όσο και η Άγκυρα επιθυμούν την αεροπορική «υπερανάπτυξή» τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ