
															Το Istanbul Airport και το Beijing Daxing Airport αναμένεται να γίνουν τα δύο μεγαλύτερα αεροδρόμια στον κόσμο έως το 2025, δημιουργώντας ένα νέο παγκόσμιο κόμβο μεταφορών.
Με το 90% των εργασιών να έχει ολοκληρωθεί, το γιγαντιαίο νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης θα εξυπηρετεί τουλάχιστον 90 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, ενώ έως το 2023 ο αριθμός αυτός πρόκειται να ανέλθει στους 150 εκατομμύρια επιβάτες. Το νέο, τρίτο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, μετά το Ataturk και το Sabiha Gokcen, βρίσκεται στο βορειοδυτικό τμήμα της ευρωπαϊκής πλευράς, κοντά στα παράλια της Μαύρης Θάλασσας και διαθέτει 6 διαδρόμους, υπερσύχρονες εγκαταστάσεις και πλήθος εμπορικών καταστημάτων. Με την πλήρη λειτουργία του να έχει τεθεί από τον Μάρτιο, το αεροδρόμιο αναμένεται να καταστήσει την Τουρκία παγκόσμιο αεροπορικό κόμβο αλλά και την Turkish Airlines κυρίαρχο στις αερομεταφορές μεταξύ Ασίας, Ευρώπης και Αφρικής.



Από την άλλη πλευρά το νέο αεροδρόμιο της πρωτεύουσας της Κίνας εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί περίπου 100 με 150 εκατ. επιβάτες σε ετήσια βάση, αντιπροσωπεύοντας εξίσου ένα από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια του κόσμου, καθώς και ένα διεθνή κόμβο μεταφορών. Tο αεροδρόμιο του Πεκίνου το οποίο θα πραγματοποιήσει τα εγκαίνιά του στις 30 Σεπτεμβρίου του 2019, θα διαθέτει 7 διαδρόμους απογείωσης και προσγείωσης, 6 εμπορικούς και ένα στρατιωτικό και θα φιλοξενεί ετησίως 620.000 πτήσεις.
Περιμένουμε λοιπόν να δούμε ποιο τελικά αεροδρόμιο θα «κυριαρχήσει» και θα καταφέρει να αποτελέσει το μεγαλύτερο διεθνή αεροπορικό κόμβο των πέντε ηπείρων! Είναι βέβαιο ότι η αλματώδης αύξηση της αεροπορικής κίνησης στην Ασία καθιστά τα δύο αυτά αεροδρόμια πιο ελκυστικά για επιβάτες αλλά και αεροπορικές εταιρείες, ενώ και από γεωπολιτικής σκοπιάς τόσο το Πεκίνο όσο και η Άγκυρα επιθυμούν την αεροπορική «υπερανάπτυξή» τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ