
Υπό συνεχή πίεση βρίσκεται η γερμανική τράπεζα NordLB, με σημαντική έκθεση στον τομέα της ναυτιλιακής χρηματοδότησης. Η τελευταία, για να αποφύγει την πτώχευση, χρειάζεται αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους σχεδόν €3,7 δις, όπως απαιτούν άλλωστε και οι κανόνες περί ευρωπαϊκής τραπεζικής εποπτείας.
Η NordLB απασχολεί σήμερα 6.000 άτομα προσωπικό και το χαρτοφυλάκιο των μη εξυπηρετούμενων δανείων της αναμένεται να μειωθεί έως τα τέλη του έτους κάτω από τα €5 δις όταν το καλοκαίρι του 2017 ανερχόταν σε €9,1 δις. Σε ό,τι αφορά το ναυτιλιακό της χαρτοφυλάκιο αυτό πλέον αγγίζει τα €7,5 δις, έχοντας περιοριστεί από τα τέλη του 2015 κατά περίπου €9,9 δις.
Ενδιαφέρον για συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο της τράπεζας έχουν επιδείξει τα αμερικανικά ιδιωτικά funds Cerberus και Centerbridge, τα οποία υπέβαλαν μάλιστα στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας κοινή προσφορά. Ωστόσο, όπως σημειώνουν γερμανικά ειδησεογραφικά μέσα, οι Αμερικανοί επενδυτές επιθυμούν επένδυση ενός ποσού της τάξης μόλις των €550 εκ.
Η λύση φαίνεται να έρχεται από πλευράς τόσο των ομόσπονδων γερμανικών κρατιδίων της Κάτω Σαξονίας και της Σαξονίας-Ανχάλτ (κατέχουν ποσοστό 65% της τράπεζας) όσο και των γερμανικών τραπεζών αποταμίευσης -Sparkassen. Οι τελευταίες φέρονται διατεθειμένες, όπως ανακοινώθηκε από την Deutsche Sparkassen- und Giroverband (DSGV), να συμμετέχουν στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου με ποσό €1,2 δις, ενώ ποσό σχεδόν €2,5 δις θα συνεισφέρουν οι προϋπολογισμοί των ομόσπονδων κρατιδίων.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ