Πόσα πλοία ανακυκλώθηκαν το 2018 σε διαλυτήρια της Ν. Ασίας;

    577
    Πόσα πλοία ανακυκλώθηκαν το 2018 σε διαλυτήρια της Ν. Ασίας;

    Το περασμένο έτος εκτιμάται ότι 744 πλοία εστάλησαν συνολικά προς ανακύκλωση, εκ των οποίων τα 518 οδηγήθηκαν προς διαλυτήρια της Ν. Ασίας και συγκεκριμένα του Μπαγκλαντές, του Πακιστάν και της Ινδίας. Σύμφωνα με στοιχεία της MKO Shipbreaking Platform, τα πλοία αυτά ανακυκλώθηκαν κάτω από επικίνδυνες συνθήκες, οι οποίες επιβαρύνουν το περιβάλλον και βλάπτουν την υγεία των εργατών, με αποτέλεσμα 34 συνολικά εργάτες να χάσουν τη ζωή τους.

    Σύμφωνα με την συγκεκριμένη ΜΚΟ, οι πλοιοκτήτριες εταιρείες που έχουν προτιμήσει την οδό του scrapping φέρονται να είναι ελληνικών, αμερικανικών συμφερόντων και αραβικών συμφερόντων.

    Να σημειωθεί ότι είναι σύνηθες πριν το beaching τα πλοία να περνούν από τα χέρια των scrap-dealers και να αλλάζουν σημαία στο τελευταίο τους ταξίδι και αυτό γιατί είναι ρητή η απαγόρευση των Βρυξελλών αναφορικά με τις πρακτικές ανακύκλωσης των ευρωπαϊκών πλοίων. Έτσι μεγάλη μερίδα των πλοίων που πουλήθηκαν στα ναυπηγεία της Νότιας Ασίας αυτό το τρίμηνο υιοθέτησαν σημαίες που ανήκουν στις μαύρες και γκρι λίστες και που υπό κανονικές συνθήκες δεν θα έφεραν κατά την διάρκεια της επιχειρησιακή τους ζωή. Δεν θα πρέπει τέλος να προκαλεί σε κανέναν μας εντύπωση το γεγονός ότι οι σημαίες αυτές χαρακτηρίζονται από μηδαμινή εφαρμογή του διεθνούς ναυτικού δικαίου.

    Επιπλέον όπως προκύπτει από στοιχεία της MKO Shipbreaking Platform, έχει σημειωθεί αύξηση στον αριθμό των πλατφορμών εξόρυξης πετρελαίου τα οποία οδηγούνται προς ανακύκλωση. Από τις συνολικά 138 πλατφόρμες εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου που εστάλησαν προς ανακύκλωση το 2018, εκτιμάται ότι οι 96 κατέληξαν σε διαλυτήρια της Ν. Ασίας.

    Φωτό: ΑΠΕ- ΜΠΕ