
Tο κινεζικό λιμάνι Ningbo-Zhoushan κατέγραψε διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων 26 εκατ. ΤΕUs το 2018, καταφέρνοντας με αυτό τον τρόπο να εισέλθει στην τριάδα των κορυφαίων λιμένων διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων του κόσμου.
Παράγοντες της αγοράς θεωρούν πως η ραγδαία ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών είναι αυτή που συντέλεσε στην αύξηση της διακίνηση containers στο λιμάνι Ningbo-Zhoushan.
Από την άλλη, ο όγκος εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκε στο λιμάνι Shenzhen άγγιξε τα 25,74 εκατ. ΤΕUs, με αποτέλεσμα το κινεζικό λιμάνι να υποχωρήσει στη σχετική κατάταξη.
Τέλος, να σημειωθεί ότι την πρώτη θέση μεταξύ των πλέον πολυσύχναστων λιμανιών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για το 2018 κατέκτησε -για ένατο συνεχόμενο έτος- ο λιμένας της Σαγκάη, καθώς διακινήθηκαν 42,01 εκατ. ΤΕUs, ενώ το λιμάνι της Σιγκαπούρης βρέθηκε στη δεύτερη θέση.
Ιδιαίτερο επίσης ενδιαφέρον έχει η ταχεία ανάπτυξη σημειώνει ο λιμένας του Κολόμπο τα τελευταία χρόνια, καθώς το 1995 η διακίνηση φορτίων ανερχόταν σε 1 εκατ. TEUs, ενώ συγκεκριμένος όγκος διπλασιάστηκε έπειτα από 9 ολόκληρα χρόνια, το 2004.
Ωστόσο, το 2010 η διακίνηση φορτίων από το λιμάνι του Κολόμπο ανήλθε σε 4 εκατ. TEUs, το 2015 σε 5 εκατ. TEUs, ενώ το 2017 σε 6 εκατ. TEUs.
Από το λιμάνι του Κολόμπο στη Σρι Λάνκα διακινήθηκαν μέσω των τριών τερματικών σταθμών του (Jaya Container Terminal (JCT), South Asia Gateway Terminal (SAGT), Colombo International Container Terminal (CICT)) περίπου 7 εκατ. TEUs κατά τη διάρκεια του 2018 , αύξηση κατά 1 εκατ. TEUs συγκριτικά με το 2017.
Επιπλέον, εκπρόσωπος της Λιμενικής Αρχής του Κολόμπο ανακοίνωσε ότι ο όγκος διαμετακομιστικού φορτίου από το εν λόγω λιμάνι σημείωσε αύξηση της τάξης του 19,3% το 2018.
Ο λιμένας του Κολόμπο κατέλαβε την 1η θέση στη λίστα με τα 30 top λιμάνια διαχείρισης containers για το πρώτο εξάμηνο του 2018, σύμφωνα με έρευνα της Alphaliner, καθώς κατέγραψε αύξηση της τάξης του 15,6% στη διακίνηση containers το πρώτο εξάμηνο του 2018 συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2017.
Φωτό: ΑΠΕ- ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ