
Η Διεθνής Ομοσπονδία Εργατών στις Μεταφορές (ITF) σε συνεργασία με το World Maritime University (WMU) δημοσίευσαν μία μελέτη με τίτλο «Transport 2040: Automation, Technology, Employment – The Future of Work», σύμφωνα με την οποία παρουσιάζεται με ποιον τρόπο ο αυτοματισμός και οι προηγμένες τεχνολογίες θα επηρεάσουν στο μέλλον την εργασία στον τομέα των μεταφορών (θαλάσσιων, εναέριων, σιδηροδρομικών, οδικών).
Αναφορικά με τις θαλάσσιες μεταφορές, σύμφωνα με την μελέτη, προβλέπεται ότι η είσοδος στην αγορά αυτοματοποιημένων πλοίων θα μειώσει σημαντικά την ζήτηση για την απασχόληση εργατικού δυναμικού, κυρίως κατώτερου πληρώματος, στα πλοία κατά 22% μέχρι το 2040.
Σύμφωνα με την μελέτη ο αυτοματισμός στη ναυτιλία θα αποτελέσει μια σημαντική εξέλιξη για τις θαλάσσιες μεταφορές αλλά και για τον τομέα της εργασίας, καθώς ναι μεν θα μειωθεί ο όγκος του ανθρώπινου δυναμικού που απασχολείται στα πλοία, αλλά από την άλλη πλευρά θα απαιτηθεί προσωπικό με εξειδικευμένες γνώσεις.
Στο πλαίσιο της μελέτης του ITF και του WMU επισημαίνεται επιπλέον ότι στο μέλλον θα καταγραφεί μειωμένη ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές από ορισμένες χώρες, όπως η Γαλλία και η Γερμανία, ενώ αντίθετα θα σημειωθεί αύξηση από μέρους των ΗΠΑ.
Επιπλέον αναδυόμενες οικονομίες, όπως η Ινδία και το Μεξικό, αναμένεται ότι θα συμβάλλουν στην αναδιαμόρφωση των εμπορικών θαλάσσιων διαδρομών, ενώ το δια θαλάσσης εμπόριο θα συνεχίσει να αποτελεί και στο μέλλον το κυρίαρχο μέσο για την πραγματοποίηση των εμπορευματικών μεταφορών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ