
Η Διεθνής Ομοσπονδία Εργατών στις Μεταφορές (ITF) σε συνεργασία με το World Maritime University (WMU) δημοσίευσαν μία μελέτη με τίτλο «Transport 2040: Automation, Technology, Employment – The Future of Work», σύμφωνα με την οποία παρουσιάζεται με ποιον τρόπο ο αυτοματισμός και οι προηγμένες τεχνολογίες θα επηρεάσουν στο μέλλον την εργασία στον τομέα των μεταφορών (θαλάσσιων, εναέριων, σιδηροδρομικών, οδικών).
Αναφορικά με τις θαλάσσιες μεταφορές, σύμφωνα με την μελέτη, προβλέπεται ότι η είσοδος στην αγορά αυτοματοποιημένων πλοίων θα μειώσει σημαντικά την ζήτηση για την απασχόληση εργατικού δυναμικού, κυρίως κατώτερου πληρώματος, στα πλοία κατά 22% μέχρι το 2040.
Σύμφωνα με την μελέτη ο αυτοματισμός στη ναυτιλία θα αποτελέσει μια σημαντική εξέλιξη για τις θαλάσσιες μεταφορές αλλά και για τον τομέα της εργασίας, καθώς ναι μεν θα μειωθεί ο όγκος του ανθρώπινου δυναμικού που απασχολείται στα πλοία, αλλά από την άλλη πλευρά θα απαιτηθεί προσωπικό με εξειδικευμένες γνώσεις.
Στο πλαίσιο της μελέτης του ITF και του WMU επισημαίνεται επιπλέον ότι στο μέλλον θα καταγραφεί μειωμένη ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές από ορισμένες χώρες, όπως η Γαλλία και η Γερμανία, ενώ αντίθετα θα σημειωθεί αύξηση από μέρους των ΗΠΑ.
Επιπλέον αναδυόμενες οικονομίες, όπως η Ινδία και το Μεξικό, αναμένεται ότι θα συμβάλλουν στην αναδιαμόρφωση των εμπορικών θαλάσσιων διαδρομών, ενώ το δια θαλάσσης εμπόριο θα συνεχίσει να αποτελεί και στο μέλλον το κυρίαρχο μέσο για την πραγματοποίηση των εμπορευματικών μεταφορών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η περασμένη εβδομάδα φαίνεται πως δεν επεφύλασσε εκπλήξεις για τη ναυλαγορά των bulkers, με τους δείκτες του Baltic Exchange να παρουσιάζουν μικρές αυξομειώσεις. Παράλληλα,…
Οι καιρικές συνθήκες αποτελούν κινητήριο μοχλό της παραγωγής διαφόρων γεωργικών αγαθών στη Γηραιά Ήπειρο, επηρεάζοντας κατά συνέπεια και τις θαλάσσιες μεταφορές αυτών. Ευνοϊκές μπορούν…
Το αργό της Βενεζουέλας έλαβε κόκκινη κάρτα από τις Ηνωμένες Πολιτείες για αρκετούς μήνες, από τον Μάρτιο του 2025. Ως αποκορύφωμα, τον περασμένο Μάιο,…
Ποσότητες iron ore-ρεκόρ εξήγαγε τον περασμένο Ιούλιο η Βραζιλία, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία. Αναλυτικότερα, η χώρα της Λατινικής Αμερικής εξήγαγε 41,1 εκατ. τόνους…
Την απουσία αδειών εξόδου στη στεριά για το μεγαλύτερο ποσοστό ναυτικών υπογραμμίζει νέα έκθεση των ITF Seafarers’ Trust (ITFST) και World Maritime University (WMU).…
Ο περασμένος Ιούλιος αποτέλεσε μήνα με ιδιαίτερη σημασία για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς έλαβαν χώρα ορόσημα τα οποία είχαν αντίστοιχες επιδράσεις στη ναυλαγορά.…
Στην υλοποίηση έργων επάρκειας νερού και αφαλάτωσης με έμφαση στα πιο απομακρυσμένα και μικρά νησιά, έχουν προχωρήσει το Υπουργείο Ναυτιλίας και η Γενική Γραμματεία…
Ο Παναμάς δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητος από τα φιλόδοξα πλάνα του κολοσσού της ναυτιλίας, COSCO. Συγκεκριμένα, η COSCO αποσκοπεί στην απόκτηση μεριδίου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ