
Καθώς η Ινδία αποκτά ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο στην παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου και φυσικού αερίου, η Σαουδική Αραβία και το Ιράν ανταγωνίζονται στο ποια χώρα θα καλύψει τις αυξημένες ενεργειακές ανάγκες του Νέου Δελχί.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η Ινδία αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο καταναλωτή πετρελαίου στη Ασία πίσω από την Κίνα και είναι χαρακτηριστικό ότι 2017 αγόραζε 577.000 βαρέλια/ημέρα από το Ιράν, αντιπροσωπεύοντας το 27% των συνολικών ιρανικών εξαγωγών αργού. Από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του 2018, η Ινδία αύξησε τις εισαγωγές ιρανικού αργού κατά 36% στα 789.000 βαρέλια/ημέρα. Από την άλλη, οι εισαγωγές πετρελαίου της χώρας από τη Σαουδική Αραβία κατά το ίδιο διάστημα διαμορφώθηκαν στα 697.000 βαρέλια/ημέρα.
Τον Φεβρουάριο του 2018 μετά από επίσκεψη του Ιρανού Προέδρου, Hassan Rouhani, στο Νέο Δελχί, υπεγράφησαν 15 συμφωνίες μεταξύ των δύο χώρων που αφορούσαν κυρίως συνεργασίες στους τομείς ενέργειας με την κυβέρνηση του Ιράν να προχωρά στην μείωση του μεταφορικού κόστους πετρελαίου προς την Ινδία έως το τέλος του έτους.
Από την άλλη, και η Σαουδική Αραβία εντείνει τις προσπάθειες σύσφιξης των εμπορικών και οικονομικών της σχέσεων με το Νέο Δελχί. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Απρίλιο του 2018, η Saudi Aramco και η ινδική Ratnagiri Refinery & Petrochemical κατέληξαν σε συμφωνία $44 δις για την κατασκευή νέου διυλιστηρίου στην πολιτεία Μαχαράστρα στη δυτική Ινδία. Παράλληλα είναι γνωστή η πρόθεση του Βασιλείου να συμμετάσχει στον αγωγό διαμετακόμισης φυσικού αερίου από το Τουρκμενιστάν στην Ινδία και το Πακιστάν μέσω του Αφγανιστάν προσβλέποντας στην αποκόμιση μελλοντικών οικονομικών οφελών στην Κεντρική Ασία.
Μένει λοιπόν να δούμε σε ποιας χώρα κάλεσμα θα ανταποκριθεί η Ινδία για την κάλυψη των επαυξημένων της ενεργειακών αναγκών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Με γνώμονα την ενίσχυση της παρουσίας του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας, το Μουσκάτ προέβη πρόσφατα σε τροποποιήσεις στη φορολογία που εφαρμόζεται στα πλοία…
Ο Lloyd’s Register (LR) έδωσε τα χέρια με την DYNAMARINe για τη δρομολόγηση ενός ανεξάρτητου συστήματος ελέγχου για τους παρόχους STS μεταφορών. Βάσει της…
Βραχύβια αποδείχτηκε η ενεργοποίηση των συστημάτων AIS πλοίων με ιρανική σημαία. Συγκεκριμένα, από τα 88 δεξαμενόπλοια που φέρουν την ιρανική σημαία (τα περισσότερα από…
H τιμή του χρυσού υποχώρησε κατά 6% στις 21 Οκτωβρίου, γεγονός που αποτελεί τη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση των τελευταίων δώδεκα και πλέον ετών, αναφέρει…
Ακάθεκτη προελαύνει η CMA CGM σε ό,τι αφορά την επέκταση του δικτύου της στην Κεντρική Ευρώπη, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να ενισχύει…
Συγκεκριμένα, η φύτευση σόγιας στη Βραζιλία βαίνει με ταχύτατους ρυθμούς, γεγονός που ενισχύει τις προοπτικές για παραγωγή-ρεκόρ και πρώιμη συγκομιδή. Ειδικότερα, η πρόβλεψη για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ