
Καθώς η Ινδία αποκτά ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο στην παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου και φυσικού αερίου, η Σαουδική Αραβία και το Ιράν ανταγωνίζονται στο ποια χώρα θα καλύψει τις αυξημένες ενεργειακές ανάγκες του Νέου Δελχί.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η Ινδία αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο καταναλωτή πετρελαίου στη Ασία πίσω από την Κίνα και είναι χαρακτηριστικό ότι 2017 αγόραζε 577.000 βαρέλια/ημέρα από το Ιράν, αντιπροσωπεύοντας το 27% των συνολικών ιρανικών εξαγωγών αργού. Από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του 2018, η Ινδία αύξησε τις εισαγωγές ιρανικού αργού κατά 36% στα 789.000 βαρέλια/ημέρα. Από την άλλη, οι εισαγωγές πετρελαίου της χώρας από τη Σαουδική Αραβία κατά το ίδιο διάστημα διαμορφώθηκαν στα 697.000 βαρέλια/ημέρα.
Τον Φεβρουάριο του 2018 μετά από επίσκεψη του Ιρανού Προέδρου, Hassan Rouhani, στο Νέο Δελχί, υπεγράφησαν 15 συμφωνίες μεταξύ των δύο χώρων που αφορούσαν κυρίως συνεργασίες στους τομείς ενέργειας με την κυβέρνηση του Ιράν να προχωρά στην μείωση του μεταφορικού κόστους πετρελαίου προς την Ινδία έως το τέλος του έτους.
Από την άλλη, και η Σαουδική Αραβία εντείνει τις προσπάθειες σύσφιξης των εμπορικών και οικονομικών της σχέσεων με το Νέο Δελχί. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Απρίλιο του 2018, η Saudi Aramco και η ινδική Ratnagiri Refinery & Petrochemical κατέληξαν σε συμφωνία $44 δις για την κατασκευή νέου διυλιστηρίου στην πολιτεία Μαχαράστρα στη δυτική Ινδία. Παράλληλα είναι γνωστή η πρόθεση του Βασιλείου να συμμετάσχει στον αγωγό διαμετακόμισης φυσικού αερίου από το Τουρκμενιστάν στην Ινδία και το Πακιστάν μέσω του Αφγανιστάν προσβλέποντας στην αποκόμιση μελλοντικών οικονομικών οφελών στην Κεντρική Ασία.
Μένει λοιπόν να δούμε σε ποιας χώρα κάλεσμα θα ανταποκριθεί η Ινδία για την κάλυψη των επαυξημένων της ενεργειακών αναγκών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η κινεζική αγορά σόγιας παρουσίασε αξιοσημείωτη μετατόπιση ροών τον Οκτώβριο, καθώς για δεύτερο συνεχόμενο μήνα δεν καταγράφηκε καμία εισαγωγή από τις ΗΠΑ, την ώρα…

Μια απόπειρα να υπάρξει συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες θα αποδεσμευθούν από τα ορυκτά καύσιμα αφαιρέθηκε από το πιο πρόσφατο…

Οι Ρώσοι ιδιοκτήτες της Πετρελαϊκής Βιομηχανίας της Σερβίας (NIS) είναι έτοιμοι να πουλήσουν το πλειοψηφικό τους μερίδιο, δήλωσε η υπουργός Ενέργειας Ντούμπραβκα Τζέντοβιτς Χαντάνοβιτς.…

Η ενοποίηση προηγμένων συστημάτων αυτόνομης ναυτιλίας, τεχνητής νοημοσύνης και θαλάσσιων ενεργειακών πλατφορμών βρίσκεται στο επίκεντρο της νέας συνεργασίας μεταξύ της Ocean Power Technologies (OPT)…

Η προηγμένη ηλεκτρική πρόωση τύπου Azipod και τα ολοκληρωμένα συστήματα ηλεκτρικής ισχύος της ABB θα εφαρμοστούν στο νέο καναδικό παγοθραυστικό «Polar Max», που προορίζεται…

Τις αναμνήσεις από την 55ετή πορεία του -με έμφαση την παρουσία του στην Κίνα-, καθώς και τις τρέχουσες εξελίξεις της ναυτιλιακής βιομηχανίας, παρουσίασε ο…

Η έναρξη των εξαγωγών από το Simandou στη Γουινέα, το μεγαλύτερο αναξιοποίητο ορυχείο υψηλής ποιότητας σιδηρομεταλλεύματος παγκοσμίως, δύναται να προκαλέσει ανακατατάξεις στην αγορά των…

Σημαντική μεταβολή στις ισορροπίες της παγκόσμιας αγοράς αεροσκαφών σηματοδοτεί η απόφαση της flydubai να προχωρήσει σε παραγγελία 150 Airbus A321neo, αξίας $24 δισ., με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ