
Ο παγκόσμιος στόλος των πλοίων μεταφοράς LNG αναμένεται να βιώσει μεγάλη αύξηση εντός του 2018, με την ένταξη στην αγορά 70 νέων LNG carriers, συνολικής χωρητικότητας άνω των 8 εκατ. κυβικών μέτρων, συγκριτικά με τα 4,1 εκατ. κυβικά μέτρα του 2017, σύμφωνα με την S&P Platts.
Τους πρώτους επτά μήνες του 2018 υπολογίστηκε ότι πραγματοποιήθηκαν παραγγελίες για τη ναυπήγηση 28 νέων LNG carriers, όταν το 2016 και το 2017 είχαν γίνει παραγγελίες για συνολικά 26 πλοία μεταφοράς LNG.
Συγχρόνως η αγορά των LNG carriers εκτός από την αριθμητική της επέκταση θα εξελιχθεί και τεχνολογικά, καθώς θα ναυπηγηθούν μεγαλύτερα και αποδοτικότερα πλοία, τα οποία θα διαθέτουν προηγμένα συστήματα πρόωσης με στόχο την μειωμένη κατανάλωση καυσίμων και την προστασία του περιβάλλοντος.
Επίσης, όπως αναφέρεται στην ανάλυση της S&P Platts, μόλις 12 ναυτιλιακές εταιρείες όπως είναι η MISC, η Nakilat, η K-Line, η MOL κ.ά, ελέγχουν σήμερα τον μισό περίπου στόλο των LNG carriers παγκοσμίως.
Αναφορικά με την πορεία της εν λόγω αγοράς, αυτή θα εξαρτηθεί από την ισορροπία μεταξύ της προσφερόμενης χωρητικότητας LNG carriers και της αύξησης της ζήτησης για υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Η αύξηση της ζήτησης θα επηρεαστεί κυρίως από τις μεταφορές αμερικανικού LNG προς την ασιατική αγορά. Το πρώτο εξάμηνο του 2018 εκτιμάται ότι το 40% της αμερικανικής παραγωγής LNG εξήχθη στην Ασία, όταν το αντίστοιχο διάστημα του 2017 ήταν μόλις 19%.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε μια κίνηση δομικού ανασχηματισμού προχωρά ο κολοσσός εξόρυξης Rio Tinto, σύμφωνα με το Reuters, με τον CEO Simon Trott να παρουσιάζει ένα φιλόδοξο…

Ένα ιστορικό ορόσημο κατέγραψε η πετρελαϊκή βιομηχανία της Βραζιλίας, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το φράγμα των 4 εκατ. βαρελιών ημερησίως (b/d). Η επίδοση αυτή…

Σε βραχώδη σημείο, στην είσοδο του λιμανιού του Βόλου, αμέσως μετά τον κόκκινο φανό, έπεσε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σκάφος του Λιμενικού Σώματος.…

Από το 2026, το λιμάνι του Όσλο θα εισαγάγει οικονομικά κίνητρα για καθαρότερα πλοία. Τα πλοία που λειτουργούν χωρίς εκπομπές ρύπων εντός και εκτός…

Η αμερικανική εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) OpenAI και αυστραλιανή εταιρεία διαχείρισης κέντρου δεδομένων ανακοίνωσαν σήμερα ότι υπέγραψαν πρωτόκολλο συμφωνίας ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων για να…

Την επέκταση της συνεργασίας τους με την υπογραφή συμβολαίου για την κατασκευή ενός τρίτου, αμιγώς ηλεκτρικού (100% battery-electric), ταχύπλοου ferry ανακοίνωσαν η Incat Tasmania…

Μια νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των πλοίων έναντι κινδύνων πολέμου (Act on the War Risk Insurance of Ships ) ενέκρινε ομόφωνα το δανικό…

«Η “Ατζέντα 2030” προβλέπει ένα ισχυρό και σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό. Το πιο ισχυρό και το πιο σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό στη μακραίωνη ελληνική ιστορία. Προβλέπει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ